خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت دانشجویان ممنوع‌الورود در خود دانشگاه قابل بررسی است/ نظام در مواجهه با ساختارشکنی‌ در دانشگاه‌ها با شکیبایی برخورد کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۳۱۸

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس در مورد ممنوع‌الورودی بعضی از دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها گفت: قرار بر این است تا وضعیت این دانشجویان بررسی شود، به آن‌ها بگویند برای ورود به دانشگاه صبر کنند. ما معتقدیم که وضعیت این دانشجویان می‌تواند در مراکز مربوطه در داخل دانشگاه بررسی شود و اگر کسی کاری انجام داده که احیانا مجازاتی دارد اعمال شود و در غیر این صورت نباید مشکلی برایشان ایجاد شود.

«روح الله متفکرآزاد» رئیس فراکسیون دانشگاهیان و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تعاملات و تلاش‌های مجلس با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پیگیری وضعیت دانشجویان در ناآرامی‌های اخیر توضیح داد: امروز ما دانشجویان فهیم بسیاری داریم که در اغتشاشات هم حرکت نسنجیده‌ای نکردند. همه دانشگاه‌ها یک جور نیست و به همه دانشجویان یک جور نباید نگاه کرد؛ دانشجویان ما امروز فهیم و توانمند هستند و برخی از آن‌ها ممکن است سوال، شبهه یا گره ذهنی داشته باشند و ما باید تلاش کنیم این گره‌ها باز شود و باید با یکدیگر هم صحبت کنیم.

متفکرآزاد تصریح کرد:‌ من در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنم و همکارانم نیز همینطور هستند و آن‌هایی که اهل دانشگاهند به این فضا می‌روند. ممکن است نقد سازنده‌ای هم در این فضا وجود داشته باشد که به درد ما بخورد و شاید ببینیم ما باید جایی را اصلاح کنیم و یا شاید در مواردی دانشجویان اشتباه کرده باشند و برداشت اشتباه را باید در ذهن فرزندانمان اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تعداد اندک و خیلی کمی از دانشجویان رفتار و کارهای ساختارشکن می‌کنند، اظهار کرد: این افراد مورد نقد همه هستند و عقلا و اساتید و دانشجویان دیگر که خودشان نقدی هم دارند، با این افراد همراه نیستند، چراکه کارهای آن‌ها منطقی و اصولی و حرف‌هایشان درست نیست. در برخی موارد هم روش بیان درست نیست که هم به دشمن اجازه سوءاستفاده می‌دهند و از سوی دیگر خلاف جهت آرمان‌های کشور و مردم بعضا حرف‌های اهانت‌آمیز زده می‌شود و یا ساختارشکنی‌هایی می‌شود که با حرمت جامعه ایرانی_اسلامی ما همخوانی ندارد و این موارد قطعا باید جمع شود و از دانشجویان استدعا داریم به فضای منطقی دانشگاه‌ها کمک کنند و معدود افرادی که ساختارشکنی می‌کنند دست از این کارها بردارند. 

او با اشاره به روند رسیدگی به وضعیت دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌ها گفت: ما در فراکسیون دانشگاهیان مجلس که ریاست آن برعهده من است به این مسئله توجه و کمک کردیم و با دوستان وارد عمل شدیم. تا امروز روسای دانشگاه‌ها و وزارت علوم تلاش کردند که در دانشگاه‌ها فضا کاملا آکادمیک باشد و تا می‌توانیم از میزان تنش‌ها کاسته شود. تا این لحظه نظام با صبر و شکیبایی در دانشگاه‌ها برخورد کرده است، به خصوص در فضاهایی که حرکات ساختارشکنانه انجام می‌شود. 

رئیس فراکسیون دانشگاهیان افزود: فکر می‌کنم دیگر جایی برای ادامه حرکت‌های ساختارشکنانه وجود ندارد و فرصتی که این حرکت‌های ساختارشکن در اختیار ضدانقلاب قرار می‌دهد، فرصت بدی است؛ دیدیم که در شیراز چه اتفاقی افتاد. وقتی کشور مغشوش می‌شود، دشمن فکر می‌کند حالا وقتش است که به مردم، امنیت، تمامیت و وحدت ما ضربه بزند. امیدواریم دانشجویان روند معقولی که تا به حال در جریان بوده و ادامه هم پیدا خواهد کرد را دنبال کنند و توقع این است که از این به بعد حرکات ساختارشکنانه‌ای در دانشگاه نبینیم. 

متفکرآزاد در مورد ممنوع‌الورودی بعضی از دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها در ناآرامی‌های اخیر و ورود مجلس به این مسئله نیز توضیح داد: ما بررسی‌های لازم در این خصوص را هم انجام می‌دهیم. با روسای دانشگاه‌ها صحبت کرده‌ایم. برخی روسا معتقدند که بعضی از دانشجویان مراعات نمی‌کنند و اجازه تدریس و تحصیل سایرین در دانشگاه‌ها را نمی‌دهند. قرار بر این است تا وضعیت این دانشجویان بررسی شود به آن‌ها بگویند برای ورود به دانشگاه صبر کنند. ما معتقدیم که وضعیت این دانشجویان می‌تواند در مراکز مربوطه در داخل دانشگاه بررسی شود و اگر کسی کاری انجام داده که احیانا مجازاتی دارد اعمال شود و در غیر این صورت نباید مشکلی برایشان ایجاد شود. انشالله که این مسئله نیز درست می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز