خبرگزاری کار ایران

فرماندار یزد در پاسخ به ایلنا:

جابه‌جایی کوره‌های آجرپزی یزد با پیچیدگی‌هایی روبرو شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۵۳

همه بر این نکته واقف هستند که فعالیت این تعداد کوره در آلودگی شهر یزد موثر است و باید اقدامی اساسی برای کاهش آلودگی این حوزه برداشت.

فرماندار یزد گفت: جابه‌جایی کوره‌های آجرپزی یزد با پیچیدگی‌هایی روبرو شده است.

به گزارش ایلنا از یزد، محمود شاکری شمسی روز گذشته در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به درخواست ایلنا مبنی بر اعلام برنامه زمانبندی برای انتقال کوره‌های آجرپزی به محلی خارج از شهر یزد گفت: امر جابجایی با پیچیدگی‌هایی روبرو شده است.

وی افزود: در خصوص انتقال برخی از آن‌ها، اتفاق‌هایی رخ داده که برای صنف فخار ایجاد حق کرده است.

شاکری در این رابطه گفت: زمانی در فرمانداری یزد، توافقاتی بین این صنف با شرکت گاز انجام شده تا به آنان انشعاب گاز تعلق گیرد و حال سوال ما این است اگر بنابر انتقال آنان بوده، چرا انشعاب گاز به آنان داده شود؟

فرماندار یزد در دولت تدبیر و امید گفت: بحثدیگر در خصوص سایت جدید ۶۰۰ هکتاری است که برای استقرار این کوره‌ها درنظر گرفته شده، بطوریکه بعلت برخی مسائل قابل استفاده نیست و بهتر است در حوزه گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین گفت: انتقال کوره‌ها هزینه‌های زیادی دارد که کوره داران توان مالی پرداخت آن را ندارند و باید شرایط آنان را نیز برای انتقال درنظر گرفت.

محمود شاکری شمسی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰ کوره آجرپزی در یزد گفت: همه بر این نکته واقف هستند که فعالیت این تعداد در آلودگی شهر یزد موثر است و باید اقدامی اساسی برای کاهش آلودگی این حوزه برداشت.

وی همچنین از الزامی شدن استفاده از فیلتراسیون برای کوره‌های فشاری خبر داد و گفت: مشکل در کوره‌های دستی است که فیلتر قابلیت اجرا در آن را ندارد.

فرماندار یزد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحثساماندهی مطب پزشکان در یزد گفت: فعالیت پزشکان در یزد منجر به تصور شایسته‌ای از سلامت یزد در حوزه جنوب شرق کشور شده ولی تجمیع آنان در بلوار آیت ا… طالقانی موجب برخی مشکلات ترافیکی و دفع زباله عفونی برای شهر شده است.

وی در این رابطه به بیان پیشنهادات خود برای رفع مشکل پرداخت و گفت: موضوع را با کمک پزشکان دنبال خواهیم کرد.

محمود شاکری شمسی همچنین به اسکان میهمانان شهر که برای خدمات درمانی به یزد مراجعه می‌کنند، پرداخت و گفت: باتوجه به عمومی شدن بیمارستان قلب محمد رسول الله و ساماندهی محور یزد - تفت توسط شرکت کوثر، پیشنهاد ما استقرار میهمانان در این منطقه است.

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود، در پاسخ به خبرنگاران درخصوص گسترش کارت پارک‌ها در شهر گفت: درآمد حاصل از کارت پارک‌ها در اختیار راهور و بخش خصوصی مجری طرح قرار می‌گیرد.

وی در عین حال گفت: اجرای این طرح در همه جا‌ها پذیرفته شده است.

فرماندار یزد همچنین گفت: این نهاد به امر زیباسازی شهر نیز توجه دارد و شهرداری یزد نیز در این زمینه در حال حرکت است.

محمود شاکری شمسی در ابتدای سخنان خود، گفت: با تدابیر دولت تدبیر و امید ثبات خوبی در بازار و آرامش در جامعه ایجاد شده است.

وی گفت: مردم به یاد دارند که قیمت اجناس بعضا ساعتی شده بود و دلار از مرز ۱۰۰۰ تومان به بالای ۴۰۰۰ تومان رسیده بود.

این مقام مسئول گفت: ثبات رمز جذب سرمایه گذاری است و این امر باید تا تسریع در امور اداری برای صدور مجوز‌ها ادامه یابد.

فرماندار یزد در پایان با اهدای لوح و هدیه از خبرنگاران تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز