خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در پاسخ به ایلنا:

معرفی پزشکان سرشناس زیرمیزی بگیر به مراجع قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۴۸

زیرمیزی پزشکان، خط قرمز طرح تحول سلامت است. موارد این پدیده کم است و قابل قیاس با حجم عظیم خدمت در یزد نیست ولی در این راستا برخوردهای قانونی صورت گرفته و حتی برخی پزشکان سرشناس هم به مراجع قانونی معرفی شده اند.

نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، روز دوشنبه باحضور نمایندگان رسانه‌های ملی و محلی در محل سالن همایش‌های باقرالعلوم این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یزد، دکتر محمد رضا میرجلیلی، رئیس این دانشگاه، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر آنان را اسوه سادگی، ایثار و گذشت نامید.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات زیاد در حوزه سلامت مردم گفت: یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور محترم توجه به سلامت مردم بود و دیدیم در یکسال گذشته حوزه سلامت نقش پر رنگی در فعالیت‌های مردم داشت.

میرجلیلی گفت: طرح تحول سلامت با محوریت دانشگاه‌های علوم پزشکی به اجرا درآمد و بدین واسطه پرداخت‌ها از جیب مردم کاهش قابل ملاحظه‌ای یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر هیچ بیمارستانی نیست که این طرح را اجرا نکند و بیمار را برای تهیه تجهیزات درمانی خود به بیرون بفرستد.

دکتر میرجلیلی گفت: با گذشت حدود ۴ ماه از اجرای این طرح و تا پایان مرداد ماه، بالغ بر ۶۶ هزار نفر در استان یزد از خدمات این طرح بهره برده‌اند و حدود ۴ هزار و ۷۰۰ مورد نیز زایمان طبیعی داشته‌ایم.

این مقام مسئول تاکید کرد که با ارائه خدمات به این تعداد، حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان یارانه از سوی دولت به این امر اختصاص یافته است.

وی همچنین یکی دیگر از خدمات این طرح را وجود پزشک متخصص در بیمارستان‌ها و پزشک مستقر در مراکز روستایی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه سرانه روستاییان ۴.۵ برابر شده و به همین علت توانستیم حقوق این افراد را افزایش دهیم تا انگیزه خدمتی آنان هم ارتقاء یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تعداد پروژه‌های نیمه تمام بهداشت و درمان استان را ۴۲ مورد عنوان و ابراز امیدواری کرد تا سال آینده همه آنان به بهره برداری برسد.

برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی هم در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان جزئیات بیشتری از طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت با دو هدف ارتقاء کیفی خدمات و کاهش هزینه‌ها در حال اجراست.

دکتر علی دهقان گفت: یکی از محورهای اجرایی این طرح، بهبود هتلینگ بیمارستان هاست که در حال پیگیری و اجراست.

وی افزود: هم اکنون بهترین دارو‌ها و تجهیزات پزشکی با قیمت مناسب در اختیار مردم است و اگر حتی بیماری در هنگان بستری شدن دفترچه بیمه نداشته باشد، همزمان با بستری شدن برای وی دفترچه صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای خدمات رسانی بهتر به بیماران، کلینیک‌های دانشگاه تقویت شده و نرخ ویزیت پزشک فوق تخصص در کلینیک‌ها ۳۶۰۰ تومان است.

دهقان در عین حال گفت که پزشکان موظف به ویزیت ۸ نفر در یک ساعت هستند و در صورت ویزیت بیشتر، پرداختی به آنان بیشتر نخواهد شد.

معاون درمان دانشگاه همچنین در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی بر اینکه راهکار این دانشگاه برای برخورد با پدیده زیرمیزی پزشکان گفت: زیرمیزی پزشکان، خط قرمز طرح تحول سلامت است.

وی افزود: موارد این پدیده کم است و قابل قیاس با حجم عظیم خدمت در یزد نیست ولی در این راستا برخوردهای قانونی صورت گرفته و حتی برخی پزشکان سر‌شناس هم به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

در بخش دیگری از این نشست عنوان شد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد حدود ۵ هزار دانشجو در ۱۰ دانشکده با ۳۲۴ عضو هیات علمی دارد که ۱۸ نفر از آنان استاد تمام هستند.

همچنین عنوان شد، دانشگاه در سالجاری موفق شده تا مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را که در اختیار تعداد معدودی از دانشگاه‌های کشور است، کسب کند.

همچنین عنوان شد این دانشگاه در سال ۱۳۹۲،۶۷۰ مقاله بین المللی داشته که ۴۷ درصد آنان pubmed و isi هستند.

رئیس دانشگاه در پایان نشست با اهدای یک دستگاه تست قندخون از خبرنگاران تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز