خبرگزاری کار ایران

باحضور مسئولان استانی؛

مراسم گرامیداشت روز پزشک در یزد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۱۰۵

اید در فضایی که جو دانشگاه، جو علم، تواضع و مردمی است و وزیری فهیم امروز در راس وزارتخانه حضور دارد، نظرات خود را به مسئولین منتقل کنیم.

مراسم بزرگداشت روز پزشک به همت انجمن پزشکان عمومی یزد، شنبه شب باحضور جمعی از مسئولین استانی و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در محل سالن همایش‌های باقرالعلوم این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یزد، دکتر افلاطونیان در این نشست که باحضور حدود ۲۰۰ تن از پزشکان عمومی استان یزد برگزار شد، به بیان خاطرات ۴۰ سال گذشته خود در این رشته پرداخت و خطاب به پزشکان عمومی گفت: قدر مردم را بدانید، چراکه آنان به شما نیاز دارند و لذت این خدمت وصف ناشدنی است.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته، آنگونه که باید به جایگاه پزشک عمومی توجه نشد و از آنان استفاده نشد.

افلاطونیان با اظهار تاسف در این رابطه گفت: بلایی سر پزشکان عمومی آوردند که جای گریه دارد.

این استاد برجسته دانشگاه در این خصوص گفت: باید در فضایی که جو دانشگاه، جو علم، تواضع و مردمی است و وزیری فهیم امروز در راس وزارتخانه حضور دارد، نظرات خود را به مسئولین منتقل کنیم.

تبدیل یزد به پایگاه سلامت خاورمیانه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم در ادامه این مراسم با ابراز خرسندی از اینکه برگزاری همایش سازمان‌های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید رونق گرفته است، گفت: دولت تدبیر و امید شایستگی رای مردم را دارد و امروز خدمتگزار همه اقشار از جمله پزشکان است.

محمد علی طالبی با اشاره به تغییر در هرم سنی جامعه گفت: بیش از پیش نیاز به سلامت مردم احساس می‌شود و امروز خرسندیم که دولت توجه ویژه‌ای به سلامت مردم دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه یزد در حوزه سلامت ابراز امیدواری کرد تا با استفاده از این ظرفیت‌ها به پایگاه سلامت خاورمیانه مبدل شویم.

تدوین بانک اطلاعاتی پزشکان عمومی یزد

دکتر واعظ‌پور از مسئولین انجمن پزشکان عمومی یزد هم طی سخنانی با اشاره به لزوم مشورت در طرح‌های ملی سلامت گفت: در طرح ملی پزشک خانواده خواستار مشخص شدن جایگاه پزشک عمومی بودیم. ولی متاسفانه با «سمبل» کردن مطالبی مطرح کردند و طرح موفق نبود.

وی گفت: اگر در آن طرح از پزشکان عمومی مشورت می‌گرفتند، به جای مناسبی می‌رسیدیم.

وی همچنین یکی از برنامه‌های این انجمن را تهیه بانک اطلاعاتی از پزشکان عمومی استان یزد عنوان کرد.

پزشکان عمومی در انتخابات نظام پزشکی حضور فعال داشته باشند

رئیس نظام پزشکی استان یزد هم در ادامه با اظهار خرسندی از برگزاری این نشست گفت: تاکنون به این خوبی دور هم جمع نشده بودیم.

دکتر سادات اخوی گفت: اگر جمعی باشد، می‌توان حرف زد و از حرف‌ها استفاده کرد و خواسته‌ها را مطرح کرد.

وی تاکید کرد که پراکندگی میان پزشکان عمومی موجب می‌شود تا پزشکان عمومی در عرصه‌های اجتماعی از جمله انتخابات نظام پزشکی کم اثر باشند. دکتر سادات ابراز امیداوری کرد تا این نشست سنگ بنایی باشد برای تعامل و آشنایی بیشتر.

فکر می‌کنند پزشک ماشین کار است

رئیس دانشگاه علوم پرشکی شهید صدوقی هم بعنوان آخرین سخنران این مراسم با ابراز تاسف از برخی نگاه‌ها به جامعه پزشکی گفت: برخی تصور می‌کنند پزشک ماشین کار است و فقط به دنبال پول است، در حالیکه نمی‌دانند زندگی پزشکان چگونه می‌گذرد.

دکتر میرجلیلی گفت: پزشکان زیادی نظیر دکتر پاکنژاد تا پروفسور افلاطونیان، صدر و کریم‌زاده در یزد زحمت کشیده‌اند و امروز ما میراثدار «اعتبار» یزد در پزشکی هستیم. وی افزود: امروز یزد مرکز و مقصد درمانی هموطنان جنوب شرق کشور است.

وی تاکید کرد: این عزیزان تنها به خاطر ارزانی خدمات نمی‌آیند بلکه آنان به پزشکی یزد اعتماد دارند.

در انتهای مراسم از خدمات آقایان دکتر ملک‌زاده، دشتی و سرکار خانم پیمانی بعنوان پزشکان عمومی پیشکسوت شهرستان یزد و آقایان دکتر نیکنام از اردکان، صباغ زادگان از میبد، دبستانی از تفت، خوشگذران از بافق، پیروز از ابرکوه، عبدلی از اشکذر، غنیمت از مهریز و محمودی از خاتم تقدیر شد و حاضران در ضیافت شام حضور یافتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز