خبرگزاری کار ایران

شهردار یزد در پاسخ به ایلنا:

کارگروه نشاط اجتماعی در شهرداری تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۹۱۲

کارگروه نشاط اجتماعی در شهرداری یزد تشکیل می‌شود و در کنار آن فعالیت‌های اجتماعی مانند ایجاد شبکه‌های اجتماعی، ساخت فرهنگسرا‌ها و… در دستور کار قرار دارد.

شهردار یزد گفت: ۱۲ درصد مردم یزد از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا از یزد، محمد رضا عظیمی‌زاده روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران محلی و نمایندگان خبرگزاری‌ها که به مناسبت روز خبرنگار در محل شهرداری یزد برگزار شد با بیان اینکه امروزه شهرداری شهرهای بزرگ مدعی این هستند که به سمت تبدیل شدن به نهادهای اجتماعی و فرهنگی قدم بر می‌دارند، گفت: شهرداری یزد نیز باید از صرف کارهای عمرانی به مسائلی از این دست حرکت کند.

وی گفت: شهرداری یزد در سال ۱۳۹۳، پس از اتمام ۳ پروژه تقاطع غیرهمسطح خود به سوی زیباسازی و نماسازی شهر متوجه خواهد شد و امور فرهنگی و اجتماعی را نیز مورد توجه قرار خواهد داد.

شهردار یزد افزود: شهرداری در سال جاری و تاکنون توانسته طبق برنامه مصوب، درآمدهای خود را محقق کند در حالیکه این رخداد طی سال‌های گذشته و هنگامی رکود هم نبوده است، صورت نگرفته است.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه به شدت نبود پارک در یزد احساس می‌شود، از تجهیز پارک شادی یزد با همکاری شرکت پیشگامان خبر داد.

وی در این رابطه گفت: در سال ۹۳، یکی از باغ‌های یزد تملک و تبدیل به پارک خواهد شد.

شهردار یزد همچنین با اشاره به درخواست محلی برای احیای حسینیه شاه طهماسب گفت: این درخواست در شهرداری در حال بررسی است.

وی در رابطه با میدان میوه و تره بار شهر شاهدیه و همزمانی راه اندازی آن با میدان شهر یزد گفت: شهرداری یزد مخالفتی با این اقدام ندارد ولی چرا شهرداری شاهدیه در طرح‌های زیان ده مانند توسعه ناوگان اتوبوس رانی مشارکت نمی‌کند و این طرح‌ها باید تنها توسط شهرداری یزد اجرا شود؟!

عظیمی‌زاده گفت: شهر یزد، ظرفیت دو میدان بزرگ میوه و تره بار را ندارد و به شهرداری اشکذر پیشنهاد داده‌ایم تا در قبال خرید غرفه‌های میدان شاهدیه، تعدادی را در میدان یزد به آنان واگذار نماییم.

وی یادآور شد که استانداری یزد در زمان ساخت این می‌دان، از آنان توقف ساخت را خواستار شده بود ولی مسئولان مربوطه به این موضوع توجهی نداشتند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی، از خبرنگاران خواست تا پیشنهاد خود را درخصوص جایگاه خبرنگاران در محلی خاص به شهرداری ارائه کنند.

شهردار یزد در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی کارگزاری‌های شهرداری یزد در سطح شهر گفت: این دفا‌تر هنوز اختیارات لازم را ندارند و باید در ارائه خدمات آنان به مردم تسریع شود.

محمد رضا عظیمی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح این نهاد اجتماعی برای احیای شهر دوچرخه‌ها گفت: شهرداری یزد در این راستا چند ایستگاه دوچرخه را فعال خواهد کرد ولی برای دوچرخه سواری در تقاطع‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم، همچنانکه در پیاده رو سازی‌های جدید به این مقوله توحه کرده‌ایم.

وی از تفاهم نامه‌ای با دانشگاه یزد خبر داد که بدینوسیله بانوان می‌توانند در ساعات تعطیل در خیابان‌های دانشگاه، دوچرخه سواری کنند.

شهرداری یزد همچنین درباره سرنوشت کارخانه کمپوست شهرداری هم گفت: این کارخانه یادگار خوبی از گذشتگان برای ما نیست، در حال حاضر برای کار کردن آماده است ولی نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی است که تا مطمئن به راه اندازی پس از این مرحله نشویم، برای آن هزینه نخواهیم کرد.

وی در عین حال تاکید کرد، در زمان راه اندازی این کارخانه باید زباله‌ها بصورت تفکیکی وارد آن شوند تا بتوان از این ضایعات بهره برداری کرد.

عظیمی‌زاده برای نمونه گفت: برخی کشور‌ها مانند سوئد زباله از سایر کشور‌ها وارد می‌کنند تا بتوانند از آن برق یا گاز تولید کنند.

شهردار یزد در ادامه با اشاره به تعهدات خود به نهاد کتابخانه‌ها گفت: شهرداری یزد از محل عوارض ماهانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان به این نهاد واریزی دارد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر فعالیت‌های شهرداری یزد برای ارتقاء نشاط اجتماعی گفت: کارگروه نشاط اجتماعی در شهرداری یزد تشکیل می‌شود و در کنار آن فعالیت‌های اجتماعی مانند ایجاد شبکه‌های اجتماعی، ساخت فرهنگسرا‌ها و… در دستور کار قرار دارد.

محمد رضا عظیمی‌زاده همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری برای تحرک شهرداری یزد در بافت تاریخی گفت: این موضوع نیاز به مشارکت شهروندان دارد. باید نگاه را از نگهداری به سمت احیای بافت تاریخی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: اگر در بافت تاریخی حیات نباشد، این بافت به درد ما نمی‌خورد.

شهردار یزد همچنین با اعلام آماری درخصوص وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گفت: تنها ۱۲ درصد مردم از این ناوگان استفاده می‌کنند و بسیاری از ظرفیت این ناوگان خالی است.

وی گفت: با همکاری بخش خصوص در حال جایگزین کردن ون بجای اتوبوس در برخی معابر هستیم.

عظیمی‌زاده در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام شهرداری تهران در تفکیک جنسیتی کارمندان گفت: جداسازی اتاق بانوان، تکریم نیست ولی منعی نیز ندارد.

وی همچنین درخصوص به میدان آمدن تیم یزدلوله با پیراهن شهرداری یزد گفت: شهرداری یزد آماده هزینه کرد ۵ میلیارد تومان برای یک تیم دسته اولی نیست.

شهردار یزد در پایان با اعطای هدایایی از خبرنگاران در روز خبرنگار تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز