خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در پاسخ به ایلنا:

مردم، پزشکان زیرمیزی بگیر را تحریم کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۵۷

محمد رضا میرجلیلی گفت: ما هیچ گونه کمبودی در تامین نیروی انسانی پزشک در یزد نداریم و تلقی نشود اگر فلان پزشکی زیرمیزی می گیرد به معنای ارائه خدمات برتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مردم، پزشکان زیرمیزی بگیر را تحریم کنند.

محمدرضا میرجلیلی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه دانشگاه چه برخوردی در رابطه با پدیده زیرمیزی صورت داده است، گفت: مبارزه با این پدیده در معاونت درمان به‌طور جدی دنبال می‌شود.

وی افزود: البته برای برچیده شدن این پدیده باید مردم مشارکت لازم را با دولت داشته باشند و به این پزشکان مراجعه نکنند.

میرجلیلی تصریح کرد: استان یزد در همه زمینه‌های پزشکی دارای استعدادهای خوبی است، و اینگونه تلقی نشود که ما ناچاریم به پزشک زیرمیزی بگیر مراجعه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ما هیچ گونه کمبودی در تامین نیروی انسانی پزشک در یزد نداریم و تلقی نشود اگر فلان پزشکی زیرمیزی می‌گیرد به معنای ارائه خدمات بر‌تر است.

وی گفت: توصیه ما به مردم این است که از مراجعه به این پزشکان خودداری کنند و آنان را تحریم کنند و به این فرهنگ برسیم که سلامتی خود را از افراد متخلف به‌دست نیاوریم.

علی دهقان معاون درمان دانشگاه نیز در پاسخ به همین سوال، تاکید کرد: دانشگاه اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر را در اختیار دارد ولی متاسفانه کمتر شاهد شکایت از آنان هستیم.

رئیس دانشگاه همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره کاهش هزینه‌های درمان تا ۱۰ درصد گفت: خوشبختانه دولت محترم توجه ویژه‌ای به سلامت مردم دارد و از محل اعتبارات پرداختی در پایان سال ۱۳۹۲، بدهی ۲۰ میلیاردی دارویی دانشگاه در حال پرداخت است.

میرجلیلی در پاسخ به این سوال ایلنا که بیمارستان قلب محمد رسول الله به چه سرنوشتی دچار شده، گفت: این بیمارستان خصوصی بوده و به خانه صنعت و معدن فروخته شده است. طبق برنامه ریزی صورت گرفته این بیمارستان در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری می‌رسد و در آن زمان به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه نیز طی سخنانی در این مراسم به بیان برنامه‌های هفته سلامت پرداخت.

محمد حسن لطفی در ادامه به رتبه پنجم یزد در بین استان‌های آلوده کشور اشاره کرد و گفت: آلایندگی صنایع یکی از عوامل آلودگی هواست و باید گفت آلایندگی‌ها با سرطان در ارتباط است.

وی از مسئولان صنعت، معدن و تجارت و استانداری خواست تا در صدور مجوز واحدهای صنعتی به پیوست سلامت توجه جدی داشته باشند.

دکتر لطفی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر پخش پیامک‌هایی مبنی بر مسموم بودن سوسیس و کالباس‌ها، آن را رد کرد ولی در عین حال گفت: خوردن سوسیس و کالباس بطور کلی توصیه نمی‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هم در سخنان خود با تاکید بر «خود مراقبتی» مردم گفت: این عبارت بدین معناست که وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند به ارائه خدمات برای سلامتی مردم بپردازد بلکه مردم باید با خود بیشتر مراقب سلامت جسم و روان خود باشند.

محمد حسین مصدق گفت: اگر خود مراقبتی لحاظ شود، در نتیجه در مصرف غذا‌ها دقت می‌شود، ورزش و تحرک مردم بیشتر می‌شود و طبعا با کاهش بیماری‌ها مصرف دارو نیز کم می‌شود.

رئیس دانشگاه نیز در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه همواره سعی کرده‌ام، با سلامت به کار بپردازم گفت: آمده‌ام تا مشکلات را کمتر کنم و آبروی خود را در مدیریت دانشگاه گذاشته‌ام.

میرجلیلی گفت: دانشگاه ۵ کلینیک در سطح شهر یزد دارد و باحضور پزشکان متخصص و فوق متخصص این مراکز از رونق خوبی برخوردار است و امیدواریم خدمات بصورت بهتری ارائه شود.

این مراسم باحضور محمد حسین نیکوکاران رئیس روابط عمومی دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه همراه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز