خبرگزاری کار ایران

ماموریت اصلی امسال دولت در یزد؛ مهار تورم و رشد تولید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۲۳۷

در نشست مشترک استاندار یزد با تیم رصدخانه پایش و کنترل تورم استان، لزوم تدوین بسته راهبردی عملیاتی جهت تعدیل قیمت کالاها در استان مطرح و تاکید شد: ماموریت اصلی امسال دولت در یزد؛ مهار تورم و رشد تولید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، استاندار یزد تحقق شعار «مهار تورم، رشد تولید» را مهم‌ترین ماموریت مجموعه استان در سال جاری دانست و گفت: بر همین اساس، تدوین بسته های راهبردی عملیاتی به منظور مداخله عالمانه جهت حل مسئله تورم، در دستور کار استان قرار دارد.

مهران فاطمی در این نشست با اشاره به نرخ تورم استان اظهار کرد: نظام توزیع شکل‌گرفته، محصول رفتار مدیریت‌نشده سال‌های متمادی است که اکنون با پیچیدگی های زیادی مواجه شده است.

وی دلیل نامگذاری سال به عنوان مهار تورم را بررسی و تلاش در جهت تحقق این موضوع مهم دانست و گفت: تورم مسئله بسیار سنگین و پیچیده‌ای است که باید پس از ارزیابی دقیق ابعاد آن، تصمیمات عاقلانه، علمی و مدیریتی برای کنترل این مسئله اخذ شود.

استاندار یزد با بیان اینکه برای یک ارزیابی واقعی باید علاوه بر ارائه نمودارها و منحنی ها و روندهای تورم، شاخص فشار هزینه ها نیز بررسی شود، گفت: لازم است تا قیمت‌ کالاهای اساسی هر گروه کالایی در استان یزد، نسبت به استان های دیگر نیز به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم تعیین گروه‌هایی که می‌توان با اعمال مداخله قیمت آنها را تعدیل کرد، یادآور شد: پس از احصاء فهرست کاملی از این کالاها، راهکار هر کدام از آنها نیز مشخص شود.

وی با اشاره به دو دسته از راهکارهای عمومی و اختصاصی برای متعادل کردن قیمت برخی کالاها در استان گفت: راهکارهای عمومی در خصوص تمامی کالاها صدق می‌کند اما برخی راهکارها تنها برای حوزه‌های خاص است، لذا برای ارائه و پیگیری راهکارها ابتدا باید ریشه ها به طور دقیق مشخص شوند.

استاندار یزد در ادامه در رابطه با کالاهای اساسی تولیدی استان یزد نیز توضیح داد: به ترتیب اهمیت و اولویت این کالاها در سبد خانوارها، برای آن برنامه ریزی مدونی انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ مسئله‌ای در مجموعه استان مهمتر از تحقق شعار سال وجود ندارد، اظهار داشت: با تلاش ویژه، راهبردها و سیاست های اجرایی و متولی هر کدام از ماموریت ها مشخص و بسته راهبردی عملیاتی به منظور مداخله عالمانه جهت حل مسئله تورم در استان ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز