خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش یزد خبر داد؛

آغاز طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی/ثبت نام و نوبت گیری به صورت اینترنتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۷۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد در جلسه ستاد سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی اظهار داشت: سنجش سلامت فاکتور مهمی است برای تضمین سلامت نسل آینده و ضروری است پیشگیری و تضمین سلامت به عنوان یک اصل تلقی شود.

وی افزود: تجربه کرونا نشان داد هنوز نباید احساس بی نیازی کنیم و هر چند پیشرفت علمی در حوزه بهداشت در دنیا صورت گرفته،گاها شاهدیم بیماری ها گوی سبقت را می ربایند.

رحیمی نژاد گفت: ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ آغاز شد و والدین دانش آموزان پیش دبستانی می بایست با مراجعه به سایت My.medi.ir از طریق درگاه دولت نسبت به ثبت نام و نوبت گیری فرزندشان در نزدیک ترین پایگاه سنجش اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش تاکید کرد: خانواده‌‌هایی که فرزندشان ۵ سال تمام است، می‌توانند برای سنجش اقدام کنند، حسن این کار در این بوده که در صورت وجود نیاز های خاص در کودکان، اقدامات آموزشی و پزشکی لازم برای وی انجام شده و قبل از شروع آموزش رسمی مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی انجام می ‌شود و حتی ممکن است جهت ارزیابی های دقیق تر به کادر درمان ارجاع شوند.

وی گفت: با توجه به موارد عنوان شده می توان نتیجه گرفت خانواده ‌هایی که دارای فرزند ۵ سال تمام هستند می‌ توانند به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند و دیگر برای ورود به اول ابتدایی در زمان ثبت نام مدارس نیازی به سنجش مجدد نخواهند داشت.

مصطفی پایدار؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هم در این جلسه گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای این طرح کودکان با اختلال بیش فعالی را شناسایی و مداخلات آموزشی و درمانی را فراهم نموده است که در این طرح والدین می‌توانند به صورت مستقیم به سایت My.medi.ir مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم‌های ثبت نام و پرداخت هزینه، برای شرکت در فرایند سنجش در زمان تعیین شده اقدام کنند.

وی افزود: سامانه مذکور توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور بررسی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان راه اندازی شده است و والدین می توانند بدون نیاز به ثبت نام در مراکز پیش دبستانی، اقدام لازم برای ثبت نام دانش آموزان در طرح سنجش سلامت را انجام دهند.

پایدار تأکید کرد: طبق اعلام سازمان استثنایی کشور برنامه سنجش شایستگی های حرکتی، غربالگری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و همچنین آسیب زبان و گفتار نیز به آزمون های سنجش سلامت نوآموزان اضافه شده است و همان طور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، در سال های قبل تنها مدیران مدارس مجاز به ثبت نام در سنجش سلامت بودند اما در سال جاری، والدین نیز می توانند اقدام به ثبت نام فرزندان خود برای این آزمون کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: به منظور پوشش حداکثری سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی استان و تسهیل ارائه خدمات به خانواده‌ها به ۸ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دیگر در سطح استان خصوصا مناطق فاقد این مراکز نیاز است و ضرورت دارد هماهنگی لازم با مناطق و شهرستان‌ها صورت گیرد. همچنین شناسایی نیروهای متخصص و معرفی به مراکز تا این کار به خوبی انجام شود و در مناطق از ظرفیت شهرستان های همجوار هم می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز