خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مهریز به ایلنا خبر داد؛

رئیس جدید مجمع نمایندگان استان یزد هفته آینده تعیین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۹۶

نماینده ۵ شهرستان در پاسخ به این سوال که آیا جلسات اخیر مجمع بدون حضور نماینده مردم اردکان رسمیت دارد یا خیر؟ گفت: جلسات مجمع با اکثریت رسمیت می یابد، بنابراین جلسات با حضور ۲ نفر از ۳ نفر رسمیت دارد.

ایلنا: رئیس جدید مجمع نمایندگان استان یزد هفته آینده تعیین می‌شود.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده در گفتگو با ایلنا و در پاسخ به این سوال که چه مکانیزمی برای ریاست مجمع نمایندگان در مجلس نهم اتخاذ شده است؟ گفت: در ابتدای تشکیل مجلس نهم مقرر شد هر یک از نمایندگان برای یکسال به‌عنوان رئیس مجمع فعالیت کنند که متاسفانه در فروردین ماه سال‌جاری شاهد درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید جلال یحیی‌زاده بودیم.

نماینده مردم مهریز گفت: پس از این واقعه تلخ مقرر شد تا دوره چهار ساله مجلس نهم به ۳ مدت مساوی تقسیم شود.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس بعدی مجمع چه کسی خواهد بود، گفت: پس از اتمام این دوره رای گیری انجام می‌شود و رئیس بعدی تعیین می‌شود.

نماینده ۵ شهرستان در پاسخ به این سوال که آیا جلسات اخیر مجمع بدون حضور نماینده مردم اردکان رسمیت دارد یا خیر؟ گفت: جلسات مجمع با اکثریت رسمیت می‌یابد، بنابراین جلسات با حضور ۲ نفر از ۳ نفر رسمیت دارد.

وی در عین حال تاکید کرد: از نماینده اردکان برای حضور در جلسات مجمع دعوت شده است.

بنابرگفته نماینده مهریز، باتوجه به آغاز کار مجلس نهم در ۷ خرداد ۹۱ و با سپری شدن یک سوم عمر مجلس(۱۶ ماه)، محمد صالح جوکار می‌بایست ۷ مهرماه ۱۳۹۲ ریاست مجمع را تحویل دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز