خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

توسعه و بهسازی بقاع متبرکه و امامزادگان براساس طرح جامع انجام شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۸۹۶

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی برای بازسازی بقاع متبرکه، گفت: توسعه و بهسازی بقاع متبرکه و امامزادگان براساس طرح جامع انجام شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه با مدیران و کارکنان اوقاف گیلان به مناسبت هفته اوقاف در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه احسان و نیکوکاری مبتنی بر کمک به دیگران از برترین فضائل انسانی است، اظهار کرد: در تمام‌ ادیان الهی بویژه دین مبین اسلام بر امر وقف تاکید شده و دستورات صریح و واضحی در این راستا صادر شده است.

استاندار گیلان تصریح کرد: وقف یکی از این صفت‌های نیکو و کارهای شایسته است که به عنوان صدقه جاریه باقی می ماند که علاوه بر داشتن سابقه تاریخی از دوران صدر اسلام اقدامی فرهنگی، اجتماعی و ارزشی محسوب می‌شود.

زارع با تاکید بر اینکه وقف علاوه بر آثار معنوی و عمل صالح، توسعه و ماندگاری در عرصه اقتصادی و خدمت رسانی به مردم ایجاد می‌کند، افزود: از روحانیون و کسانی که به تریبون دسترسی دارند انتظار می‌رود برای ترویج فرهنگ وقف پیوسته تبلیغ و اقدام کنند.

وی در ادامه وقف را نمادی از خیرخواهی، تعاون، هم زیستی و عطوفت انسانی و جلوه ای از کرامت و کمال انسانی عنوان کرد و گفت: وقف برگرفته از ایمان بالا به خدا است و منافع عمومی مردم از موقوفات پرداخت می‌شود.

زارع تصریح کرد: میل به جاویدان زیستن و ماندگاری نام‌نیک‌ افراد را تشویق به شرکت در امور وقف می‌کند که بعد از مرگ آنها یادگاری نیک در جامعه برای خدمت به مردم از خود باقی بگذارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سنت حسنه وقف از جمله مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است، تصریح کرد: وقف موجب صالحات، آبرو و نام نیک‌ در دنیا و آخرت می‌شود.

زارع از وقف بعنوان راهگشای بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی نام برد و افزود: کشور به سبب تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه استکبار دچار مشکلاتی است و به همین دلیل وقف بعنوان یک مولفه مهم در عرصه اقتصادی در راستای توسعه استان‌ گیلان موثر خواهد بود.

استاندار گیلان ادامه داد: برای توسعه و بهبود بقاع متبرکه و امامزادگان باید بر اساس طرح‌های جامع مصوب اقدام‌ کنیم که‌ زمینه افزایش کیفیت خدمت رسانی به زائرین بومی و استانی و زائرین خارجی فراهم می کند.

وی تصریح کرد: در اربعین امسال بیش از ۱۷ هزار زائر خارجی وارد استان گیلان شدند که اکثر آنها در بقاع متبرکه اسکان یافتند بنابراین باید به لحاظ زیرساختی این بقاع تقویت شوند.

زارع با تاکید بر اینکه طرح‌های زیرساختی عموما زمان بر است و در مورد بقاع متبرکه باید از یک طرح جامع علمی و مشارکت مردم استفاده شود، افزود: برای بازسازی بقاع متبرکه سیدجلال الدین اشرف و خواهر امام رضا(ع) باید مشارکت مردم را جلب کرد.

استاندار گیلان با اشاره به هفته وحدت و با تاکید بر اینکه سناریو دشمن ناامید ساختن مردم است، ادامه داد: در فضای کنونی استان و کشور بیش از هر چیز نیازمند وحدت و امیدآفرینی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز