خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان :

گیلان ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه صنایع دارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۱۱۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، ظرفیت های صنعتی استان را کم نظیر خواند و گفت: برای توسعه واحدهای صنعتی، قدم های خوبی برداشته شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در نشست فعالان اقتصادی استان گیلان با وزیر صمت در رشت، اظهار داشت: گیلانی ها در عرصه توسعه و پیشینه در اولین ها درخشیده اند که در همین رابطه از هشت شرکت دنیا که به فناوری تولید الیاف کربن دست پیدا کرده‌اند، یک شرکت در گیلان است که این محصول را تولید می کند.

وی اضافه کرد : اولین کارخانه دارویی نانو سرطان و اولین کارخانه صفحه‌کلاچ در کشور را در گیلان داریم .

دلق پوش با بیان اینکه گیلان به عنوان قطب اول سلولزی در کشور مطرح است گفت: گیلان با ظرفیت تولید حدود سه میلیون متر مکعب به عنوان قطب سلولزی کشور مطرح است که این میزان با واحدهایی که در حال اماده سازی برای بهره برداریست افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های زیرساختی که در استان وجود دارد، در زمینه دارویی جایگاه خوبی داریم؛ ضمن اینکه در زمینه صنعت نساجی گیلان از دیرباز به این صنعت مشغول بوده و در گذشته تولیدات آن به اروپا صادر می‌شده است.

دبیر کارگروه رفع موانع و رونق تولید عنوان کرد: در حال حاضر بخشی از این صنعت احیا شده و در حال احیا کامل آن هستیم.

دلق پوش افزود: همچنین گیلان تنها تولید کننده قوطی های درب دار فلزی است و بزرگترین رادیاتورهای آلومینیومی در خاورمیانه را در گیلان داریم و بزرگترین مفتول های آلومینیومی در آینده در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها آمادگی کامل داریم ضمن اینکه دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی در گیلان وجود دارد که دولت در جهت حفظ سطح تولید فعلی و توسعه اولویت‌ها گام بر می‌دارد.

وی به ظرفیت‌های جغرافیایی گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: استان سرسبز گیلان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که می‌تواند نقشی سازنده را در توسعه اقتصادی ایفا کند.

دلق پوش ادامه داد: با توجه به موضوعیت اوراسیا ، همسایگی با روسیه و کشورهای حاشیه خزر، گیلان دارای یک ظرفیت است که با دارا بودن منطقه آزاد و بزرگترین مرز زمینی و اتصال ریلی با کشورهای آسیای میانه و نیروی انسانی ارزشمند باید با هم افزایی، همکاری و همگرایی از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

در زمان حاضر نزدیک به دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی نزدیک به ۸۲ هزار نفر در گیلان فعال است. ۳5 شهرک صنعتی و ناحیه بهره بردار و یک شهر صنعتی نیز در گیلان فعال است ضمن اینکه یک هزار و ۸۵۰ هکتار اراضی در اختیار و یک هزار و ۷۰۰ قرارداد وجود دارد که ۴۷۰ واحد در حال ساخت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز