خبرگزاری کار ایران

اعزام سه تیم مجهز رسانه ای به عراق از گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۱۰۲

سه تیم رسانه‌ای مجهز از سوی مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برای پوشش اخبار مواکب و زائران گیلانی در مسیر کشور عراق به ویژه در طریق الحسین و شهر کربلا حاضر خواهند شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان در دیدار با مسئولان مواکب گیلانی مراسم پیاده‌روی اربعین در رشت ضمن بررسی راهکارهای انتشار گسترده و موثر فعالیت مواکب گیلانی و خدمات گیلانیان به زائران اربعین حسینی اظهار داشت : اهمیت انعکاس گسترده راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی، از بایکوت کامل این رویداد بزرگ در رسانه‌های غربی قابل فهم است و این موضوع، وظیفه اصحاب رسانه را در بازتاب صحیح و کامل این کنگره عظیم و جهانی دوچندان می کند.

ستوده با اشاره به فراهم شدن بستر انعکاس کامل فعالیت های مواکب گیلانی گفت: سه تیم رسانه‌ای مجهز از سوی مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برای پوشش اخبار مواکب و زائران گیلانی در مسیر کشور عراق به ویژه در طریق الحسین و شهر کربلا حاضر خواهند شد.
وی خاظرنشان کرد: این تیم ها ضمن انعکاس فعالیت‌ها و خدمات مواکب گیلانی مستقر در ایران (آستارا، رودبار، مرز مهران) و عراق (شهرهای نجف، کربلا، حله و مسیر نجف به کربلا)، اطلاعات لازم را نیز در اختیار زائرین حضرت امام حسین (علیه السلام) قرار خواهند داد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت ارائه اخبار و اطلاعات مرتبط با اربعین به شکل منظم، سریع و صحیح، از راه اندازی رسانه اختصاصی با عنوان «اخبار اربعین گیلان» خبر داد و گفت: این رسانه به منظور ارائه اخبار صحیح پیرامون راهپیمایی اربعین امسال به ویژه اخبار فعالیت های مواکب، کاروان ها و زائرین گیلانی در بستر سه شبکه اجتماعی و پیام رسان ایتا، اینستاگرام و تلگرام راه اندازی شده است که خدمات و اطلاعات مختلف و مورد نیاز زوار گیلانی را ارائه خواهد کرد، ضمن آنکه مخاطبین می توانند آخرین اخبار مواکب و کاروان های گیلانی را نیز در این رسانه دنبال کنند.

ستوده همچنین با اشاره به ورود زوار خارجی از طریق مرز آستارا و استقرار چند موکب خدمات رسانی به این زوار در آستارا، امامزاده هاشم و رودبار گفت: با توجه به حضور گسترده و قابل توجه زوار آذربایجانی، روسی و دیگر کشورهای منطقه قفقاز و ورودشان به کشورمان از طریق مرز زمینی آستارا، جهت پوشش کامل رسانه ای خدمات مردم گیلان به زائران خارجی، یک تیم رسانه ای به مرز آستارا اعزام خواهد شد؛ ضمن آنکه شبکه مردمی سایبری انقلاب در شهرستان آستارا نیز اقدامات مشخص شده در این زمینه را در بستر شبکه های اجتماعی انجام خواهد داد.

ستوده با اشاره به تلاش جهت راه اندازی خدمت ویژه ای برای زوار گیلانی که احیانا در طول این سفر از همراهان و همسفران خود جا مانده و یا مسیر خود را گم کرده اند، افزود: به دنبال آن هستیم با همکاری مواکب گیلانی و از طریق کانال «اخبار اربعین گیلان» خدمات ویژه ای به این زوار ارائه شود.

وی با اشاره به خدمات متنوع مشاوره و پاسخگویی 24 ساعته به سوالات زوار گیلانی اربعین حسینی از طریق امکانات اعلام شده در صفحات رسانه «اخبار اربعین گیلان» گفت: با ایجاد سامانه ارتباطی از طریق بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی و حضور و همراهی تعدادی از اعضای گیلانی شبکه مردمی سایبری انقلاب با این سامانه آنلاین، امکان پاسخ به سوالات و نیز راهنمایی در زمینه رفع مشکلات زائرین گیلانی فراهم شده است.

درج مشخصات و خدمات مواکب گیلانی در نرم افزارهای اصلی ویژه اربعین
مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به ایجاد ارتباط با متولیان مهم ترین نرم افزارهای تلفن همراه ویژه اربعین، همچون نرم افزار زائر و نرم افزار نیازمندی های جامع اربعین از درج مشخصات، مختصات و خدمات این مواکب در این نرم افزارها خبر داد و گفت: تلاش می کنیم از این طریق ضمن تسهیل دسترسی زائران گیلانی به موکب های هدف بستر استفاده از خدمات گیلانیان را برای همه زوار اربعین حسینی را فراهم آوریم.

موکب خدام العتره آماده ارائه خدمات ویژه به مواکب گیلانی است
علیرضا قانع مسئول روابط عمومی شهرداری 
رشت و مسئول موکب خادم العتره رشت در کربلای معلا نیز در این نشست با بیان اینکه این موکب وظیفه رفت‌وروب بخشی از مسیر زائران را بر عهده دارد گفت: فعالیت رسانه‌ای شهرداری رشت درباره فعالیت موکب خادم العتره از اول محرم آغاز شده است و تک‌تک افرادی که در سال گذشته از سوی شهرداری به مراسم اربعین رفته‌اند خودشان رسانه هستند.
قانع با اشاره به فعالیت های موکب خدام العتره افزود: با توجه به امکانات موجود در این موکب، این موکب آمادگی دارد که خدمات مورد نیاز مواکب گیلانی حاضر در شهر کربلا همچون خدمات نظافت و نیز انجام خدمات تامینی در حوزه آتش نشانی و … را ارائه دهد.
وی افزود: با توجه به افزایش گسترده زائرین اربعین حسنی در تلاشیم خدمات خود اعم از تعداد غذا و … را افزایش دهیم.

 در اربعین حسینی امسال 18 موکب گیلانی در بیش از 22 نفطه به ارائه خدمات گسترده به زادرین حسینی خواهند پرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز