خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون دادگستری کل گیلان صورت گرفت؛

افتتاح واحد آموزش و اداری مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۷۸۷

واحد اداری و آموزش مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه استان گیلان با حضور معاون منابع انسانی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل گیلان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این مراسم که با حضور اعضای هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه و همچنین کانون کارشناسان رسمی دادگستری گیلان برگزار شد از پورتال اطلاع رسانی این مرکز نیز رونمایی شد.

علی روحی، رئیس هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه گفت: مراکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه در سطح استان های کشور از سال 1381 و در راستای ماده قانونی 187 برنامه سوم توسعه زیر نظر معاون اول قوه قضائیه تاسیس و آغاز به کار کرد.
 
رئیس هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان گیلان در ادامه به عضویت 300 کارشناس رسمی و نیز کارآموزان مرتبط با این رشته در مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه گیلان اشاره کرد و افزود: مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان گیلان دارای چهار کمیته تخصصی شامل حسابداری، راه و ساختمان، کشاورزی و آموزش و ارتقا است.

وی تصریح کرد: 80 درصد اعضا این کمیته از اعضا هیات علمی دانشگاه و دارای تحصیلات تکمیلی و دکترا بوده و از نخبگان استان محسوب می شوند.
 
روحی تصریح کرد: گروه های ده گانه کارشناسی مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه گیلان که در خدمت جامعه هستند عبارتند از گروه آب و معادن،اموال منقول و نفقه، امور پزشکی، امور مالی، امور وسائط نقلیه، راه و ساختمان و نقشه برداری، صنعت و فن، فنون و هنر، کشاورزی و منابع طبیعی و امور اداری و خدمات عمومی که از جمله گروه های ده گانه این مرکز هستند.
 
در ادامه معاون منابع انسانی دادگستری گیلان با بیان اینکه این مرکز با تغییر نامی که در دوره جدید به خود گرفته است دارای اختیارات مستقل است، چرا که تشابه اسمی کانون کارشناسان رسمی دادگستری با  کارشناسان رسمی قوه قضائیه موجب اشتباهاتی برای مردم و کارکنان قضایی می شد.
 
واحدی‌مقدم تصریح کرد: این مرکز هرچقدر ارتباط خود را با مجموعه دادگستری‌گیلان بیشتر کند ما نیز می‌توانیم در قبال درخواست های آنان در چارچوب های قانونی کمک کنیم.
 
در ادامه مقداد رستگار، نائب رئیس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در باب آموزش گفت؛ مقوله ارائه گزارش کارشناسی بدون امر آموزش و بروز رسانی اطلاعات و دانش کارشناسان مقدور  نبوده و به سرعت  هیئت مدیره مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه طبق برنامه ریزی مدون اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی برای تمامی حوزه‌های کارشناسی خواهد نمود.
 
وی افزود: این مرکز با داشتن کارشناسان تحصیلکرده و مجرب که در سطوح استان از اساتید برتر و مجرب در باب آموزش هستند بازوی موثری برای مقامات عالی قضایی خواهد بود.
 
سایت اطلاع رسانی این مرکز با هدف ارائه مطلوب اطلاع‌رسانی و تعاملات موثرتر و نیز تسریع در انجام خدمات کارشناسی و سهولت دسترسی کاربران در آدرس اینترنتی www.gilan-karshenasrasmi.ir رونمایی و در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز