خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در بازدید از قلعه رودخان مطرح کرد:

اختصاص 80 میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی گیلان/ ساختمان اداره برق و مخابرات ماسوله باید تحویل میراث فرهنگی شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۹۳۸

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه برای مرمت بناهای گیلان 80میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته ایم، گفت: متاسفانه هنوز مجوزهای لازم برای مرمت قلعه‌رودخان از سازمان میراث‌فرهنگی اخذ نشده است.

به گزارش ایلنا از فومن، علی‌اصغر مونسان (معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری)، عصر امروز با حضور ارسلان زارع (سرپرست استانداری گیلان) از  منطقه تارخی و گردشگری قلعه‌رودخان بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این اثر تاریخی درباره آخرین مراحل ثبت جهانی ماسوله  اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی ماسوله در حال پیگیری است. در حال حاضر باید ساختمان اداره برق و مخابرات ماسوله با مساعدت استانداری تحویل سازمان میراث‌فرهنگی شود تا بتوان پرونده ماسوله را برای ثبت جهانی ارسال شود.

مونسان با اشاره به مراحل مرمت قلعه‌رودخان گفت: در این زمینه نیز قرار شد اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان، بررسی‌ها و کمک‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: برای مرمت بناهای استان، ما در این سفر 80 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفتیم که بحث قلعه‌رودخان هم یکی از همان مواردی است که انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز مجوزهای لازم برای مرمت قلعه‌رودخان از سازمان میراث‌فرهنگی اخذ نشده است، از این رو دستور دادم ظرف ۲۰ روز آینده با صدور مجوزهای لازم مرمت این اثر تحت استاندارد و نظارت ما قرار گیرد و امیدواریم همه موانع برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز