خبرگزاری کار ایران

اعلام هفت قلم فرآورده غذایی و آشامیدنی غیرمجاز در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۷۶۴

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان هفت قلم فرآورده غذایی و آشامیدنی را غیرمجاز اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، زهرا حصاری گفت: لواشک / ‌‬ آلوچه با نام تجاری ترش طلا، آلوچه با نام تجاری تک سار، پودر فلفل / ‌‬ جوش شیرین با نام تجاری GARSHA، عصاره خوراکی با نام تجاری کرویا، ذرت حجیم شده با نام تجاری ماهان گل توس، شیره انگور با نام تجاری شایلی و شهد نعناع با نام تجاری سی رز غیرمجاز اعلام شده است.

وی اظهار داشت: این تعداد اقلام خوراکی و آشامیدنی، در اجرای ماده ۴۳ بخش بهداشت و درمان قانون تعزیرات حکومتی، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غیرمجاز اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به توقیف و ضبط یک هزار و ۷۵۲ عدد کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق در شهرستان رشت، افزود: این میزان کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق توسط اداره نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در بازدیدهای انجام شده در خرداد ماه امسال در شهرستان رشت توقیف و ضبط شده است.

وی ارزش ریالی این میزان کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق را ۴۳۲ میلیون و ۹۰ هزار ریال عنوان و خاطرنشان کرد: پرونده واحدهای متخلف برای رسیدگی به مراجع قانونی ذیربط ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز گفت: یک هزار و ۵۸۰ کیلوگرم عسل تقلبی و مشکوک به فساد به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودسر کشف و توقیف شد.

طلعت کاویانی افزود: به دنبال گزارش فرماندهی انتظامی بخش چابکسر به شبکه بهداشت رودسر، یک دستگاه ماشین نیسان حامل ۹۳ حلب ۱۷ کیلویی عسل تقلبی مشکوک به فساد که در شرایط کاملاً غیربهداشتی از آستارا به مازندران حمل می شد با حضور کارشناسان بهداشت محیط شبکه و مرکز بهداشت شهرستان رودسر نمونه برداری میکروبی و شیمیایی و به آزمایشگاه غذا و دارو ارسال و مابقی نمونه ها در پارکینگ فرماندهی انتظامی چابکسر تا تعیین تکلیف توقیف شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد تخلفات بهداشتی و یا عرضه محصولات غیرمجاز و ناسالم، مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز