خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی منجر به کسب اعتبارات خارجی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۷۸۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی منجر به کسب اعتبارات خارجی می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: طرح برنامه پیشنهادی ثبت جنگل‌های هیرکانی در سال ۹۶ توسط معاونت میراث فرهنگی و با همکاری محیط زیست و سازمان‌ جنگل‌ها ارائه و پرونده آن به مدیریت دانشگاه تربیت مدرس با همکاری بنیاد سوکو از آلمان تهیه و در بهمن ۹۶ به یونسکو ارسال شد. این پرونده در اردیبهشت ۹۸ به سازمان میراث فرهنگی ابلاغ و در نتیجه در چهلمین اجلاس کمیته میراث جهانی در کشور آذربایجان شهر باکو رسماً اعلام شد.

شهرود امیرانتخابی افزود: بارزترین امتیاز ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، پذیرش کنوانسیون میراث جهانی و پیوستن به آثار جهانی و پیوستن به جامعه‌ای است که از اهمیت جهانی برخوردارند و تجلی نمونه‌های خارق‌العاده فرهنگی و غنای طبیعی به شمار می‌رود.

امیرانتخابی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله ثبت می‌تواند جذب کمک‌های بین‌المللی باشد و تخصیص اعتبارات سالیانه جهانی باشد که برنامه‌هایی با شیوه‌های متنوعی را شامل خواهد شد از این رو ‌ ثبت جنگل‌های هیرکانی در یونسکو برای کشور ما که به دنبال رونق اقتصادی و گردشگری هستیم بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز