خبرگزاری کار ایران

سوگی بر صحنه تئاتر گیلان؛

کارگردان مطرح گیلانی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۲۹۰

«فرهاد پاک‌سرشت» شاعر، طراح، نقاش و کارگردان گیلانی پس از طی یک دوره بیماری صعب‌العلاج، شامگاه یکشنبه (٢٦ خرداد) در بیمارستان آریای رشت بدرود حیات گفت.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند گیلانی، ساعت ١٠ صبح امروز (دوشنبه) از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.

فرهاد پاک‌سرشت نویسنده، شاعر، طراح، نقاش و کارگردان گیلانی، زاده اول فرودین ١٣٣٦ در شهرستان فومن بود؛ نمایشنامه‌های «بار دیگر باران»، «یک پنجره برای دیدن»، «شب بلند مختار»، «چهارشنبه خاتون»، «مرغابی در شب ساچمه»، «اویستی» و «یک جای پرت» از جمله آثار اوست. وی نویسنده فیلمنامه و کارگردان مجموعه‌ها و فیلم‌های داستانی «فرشته‌ها نمی‌میرند»، «آن سنگ گران»، «مسلخ»، «فردا روشن است»، «تنگامه»، «خانه اجدادی»، «ایست»، «گلاب» و… است. کارگردانی بیش از ده‌ها نمایشنامه و اجرا در استان و خارج از استان، همکاری با سازمان ها و نهادهای فرهنگی هنری در کشور، حضور در جشنواره‌های متعدد استانی و منطقه‌ای فجر، جشنواره منطقه‌ای تیرنگ ۸۳، جشنواره سراسری بانوان ۸۵ و متن برتر جشنواره‌های استانی فجر و تیرنگ نیز در کارنامه پاک‌سرشت به چشم می‌آید.

یادآور می‌شود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فراخوان دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری این استان را چندی پیش با تأکید بر بزرگداشت استاد فرهاد پاک‌سرشت منتشر کرده بود.

روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و اصحاب فرهنگ و هنر استان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز