خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان گیلان:

شیوه نامه ساماندهی موجب بهبود وضعیت نگهداری رودخانه ها است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۴۷۲

رئیس شورای قضایی استان گیلان اظهار داشت: لازم است تا با جدیت در پیشگیری از آسیب ها و نظارت مستمر، با تجاوزها و تصرفات از همان ابتدای وقوع آن برخورد قانونی شود و رجوع به دستگاه قضایی در آخرین مرحله مدنظر باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با موضوع حفاظت از بستر و حریم رودخانه های استان به ریاست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری و جمعی از مدیران دستگاه های مسئول و دادستان های واحدهای قضایی گیلان در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در آغاز سخنان خود در این نشست با اشاره به وقوع سیل های اخیر در کشور تصریح کرد: بارندگی ها علاوه بر خیر و برکتی که به همراه داشت موجب خسارات زیادی شد که هشدار و زنگ خطری جدی برای مسئولان به شمار می رود.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه براساس قانون، شرکت آب منطقه ای اختیار لازم برای برخورد با متجاوزان و متصرفان را بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی دارد، اظهار داشت: لازم است تا با جدیت در پیشگیری از آسیب‌ها و نظارت مستمر، با تجاوزها و تصرفات از همان ابتدای وقوع آن برخورد قانونی شود و رجوع به دستگاه قضایی در آخرین مرحله مدنظر باشد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه خواستار دقت و حساسیت در صدور مجوز برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها شد و با اشاره به شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها اظهار داشت: هدف از تدوین شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها، کمک به حفظ منابع و بهبود وضعیت نگهداری رودخانه ها است و لازم است دادستان ها و روسای دادگستری ها در کل استان با نظارت و پیگیری مستمر در صورت مشاهده هرگونه انحرافی در مراحل اجرایی آن با قاطعیت برخورد کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مصالح مورد نیاز برای امور عمرانی استان نباید تنها از بستر رودخانه ها تامین شود در حالی که می توان با استخراج از معادن کوهی در مکان هایی با کمترین پوشش گیاهی و بکارگیری از ظرفیت خطوط ریلی در جهت حمل و انتقال مصالح به نقاط مختلف استان، این نیاز را برطرف کرد.

سیاوش پور در پایان به مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد که در صورت مشاهده هرگونه تعرض به حقوق بیت المال و اعمال فشار از سوی فرصت طلبان و سودجویان، دستگاه قضایی را مدافع و پشتیبان خود دانسته و با گزارش اینگونه موارد، در استیفای حقوق مردم از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

گفتنی است در آغاز این نشست  وحید خرمی مدیرعامل آب منطقه ای استان گیلان گزارشی از وضعیت رودخانه های استان و اقدامات آن شرکت در حفظ و نگهداری حریم و بستر رودخانه ها ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز