خبرگزاری کار ایران

کاهش 48 میلیون لیتری مصرف بنزین در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۸۸۹

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های منطقه‌ای گیلان گفت: در دو ماهه ابتدای امسال با جایگزینی CNG به عنوان سوخت پاک و ارزان به جای بنزین و استقبال مردم صرفه جوئی ۴۸ میلیون لیتری بنزین در گیلان محقق شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی اصغر عباسی اظهار داشت: در دو ماهه فروردین و اردیبهشت امسال  مجموعاً 288 میلیون و 967 هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی اعم از ( بنزین، نفت سفید و نفتگاز غیرنیروگاهی ) در استان گیلان به مصرف رسیده است که این میزان نسبت به زمان مشابه سال قبل یک درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: در دو ماهه ابتدای امسال با جایگزینی CNG  به عنوان سوخت پاک و  ارزان به جای بنزین و استقبال مردم صرفه جویی  ۴۸ میلیون لیتری بنزین در گیلان محقق شد.

وی افزود: همچنین متوسط مصرف روزانه CNG در این مدت ۸۰۰ هزار متر مکعب بوده که از طریق ۱۰۰ باب جایگاه CNG فعال ( ۳۵ باب دومنظوره و ۶۵ باب تک منظوره) در سطح استان توزیع شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های منطقه ای گیلان ادامه داد: از سیاست های کلان وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ؛ جایگزینی سوخت پاک CNG به جای بنزین برای صرفه اقتصادی و کاهش آلاینده های زیست محیطی است که این مهم در گیلان نیز در حال تحقق و توسعه است.

در حال حاضر ۲۴۶۱ باب جایگاه CNG در سطح کشور فعال است و گیلان با دارا بودن ۱۰۰ باب جایگاه در رتبه ششم از نظر تعداد قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز