خبرگزاری کار ایران

سالاری مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات مکانی با همکاری سازمان‌های فضایی، جغرافیایی و نقشه‌برداری کشور در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۱۹۳

استاندار گیلان از اعلام آماگی سازمان‌های فضایی، جغرافیایی و نقشه‌برداری کشور در مسیر راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات مکانی در گیلان خبر داد و گفت: امیدواریم با تجمیع امکانات مورد نیاز گام مثبتی در تکمیل طرح کاداستر و نیز ایجاد زیرساخت‌ نقشه‌ای جامع در گیلان برداشته شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سالاری از اعلام آماگی سازمان‌های فضایی، جغرافیایی و نقشه‌برداری کشور در مسیر راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات مکانی در گیلان خبر داد و گفت: امیدواریم با تجمیع امکانات مورد نیاز گام مثبتی در تکمیل طرح کاداستر و نیز ایجاد زیرساخت‌ نقشه‌ای جامع در گیلان برداشته شود.  

مصطفی سالاری در دیدار با امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سازمان جغرافیایی توانمندی خوبی در تهیه نقشه‌های کاداستر دارد، افزود: با توجه به ظرفیت علمی بالای موجود در استان گیلان بی‌تردید با ایجاد بسترهای پایه در خصوص عکس‌نقشه‌ها شاهد بهره‌مندی مطلوبی از آن خواهیم بود.
 
وی به اذعان سازمان نقشه‌برداری مبنی بر شرایط خوب استان گیلان از بعد نقشه‌برداری اشاره و خاطرنشان کرد: در این مسیر با راه‌اندازی سامانه اطلاعات مکانی (NSDI) در استان گیلان امیدواریم شاهد گام‌های موثری باشیم.
 
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی با اولویت رفع نیازمندی‌‌های دستگاه‌های اجرایی دسترسی ایجاد می‌کنیم، اظهار داشت: تحقق این اقدام نیازمند نقشه‌ها و تصاویر جامع برای ترغیب دستگاه‌های اجرایی در استفاده از آن و رفع نیازمندی‌های مورد نیاز در اجرای پروژه‌های مختلف است.
 
وی از همکاری سازمان فضایی، سازمان نقشه‌برداری و سازمان جغرافیایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود آنان در گسترش داده‌های نقشه‌ای گیلان خبر داد و گفت: امیدواریم با تجمیع امکانات مورد نیاز گام مثبتی در تکمیل طرح کاداستر و ایجاد زیرساخت‌ نقشه‌ای جامع برداشته شود. 
 
استاندار گیلان با بیان اینکه در اجرای این مسیر آمادگی لازم از لحاظ ذخیره‌سازی در بخش دیتا‌سنتر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد، افزود: در خصوص سامانه اطلاعات مکانی باید ضمن برنامه‌نویسی، دستگاه‌های اجرایی باید داده‌های اولیه را بارگذاری کنند و نیازمندی‌های دیگر استان در این بخش پیش‌بینی شود و قطعاً اطلاعات و عکس‌نقشه‌های پایه بسیار تعیین‌کننده است.
 
وی تقویت سامانه اطلاعات مکانی به واسطه مساحت مناسب و ظرفیت‌های موجود طبیعی و نیروی انسانی در استان گیلان را بسیار ضروری دانست و گفت: این اطلاعات موجود می‌تواند در لایه‌های مختلف مورد استفاده مردم در بخش‌های مالکیتی و خدمات مورد نیاز آب، برق، گاز و مخابرات قرار گیرد.
 
سازمان‌جغرافیایی نیروهای مسلح یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای‌مسلح جمهوری اسلامی ایران است که به‌منظور دست‌یابی سریع و دقیق به اطلاعات مکانی کشور و سایر مناطق مورد نیاز نیروهای مسلح ایجاد شده‌ است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز