خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد:

افزایش صددرصدی میزان حمایت مالی از واحدهای فناور گیلان/ راه اندازی پارک جامع علم و فناوری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۹۹

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: طرح‌ جامع پارک علم و فناوری یکی از طرح‌هایی است که روی آن برنامه ریزی کرده‌ایم و انتظار داریم که پارک به مفهوم واقعی معنای خودش را پیدا کند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی باستی رییس پارک علم و فن و آوری استان گیلان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال ۹۷ شاهد استخراج ۱۳۱ واحد فن آور و ۸۷موسسه مستاجر و۷۴ هسته فناور  بودیم که از این تعداد در مجموع به بالغ بر ۳۰۰ شرکت در واحد فن آور می رسد.

وی افزود:همچنین پذیرش ۵۷ طرح در قالب کانون شکوفایی خلاقیت در طی سال گذشته به ثبت رسیده است.

افزایش صد درصدی میزان حمایت مالی از واحدهای فناور گیلان

باستی با اشاره به اینکه  بخشی از حمایت های ما  از واحدها حمایت های مالی است  گفت:تسهیلات مالی ما افزایش اعتبار صد در صدی را
در بودجه ای که اختصاص دادیم به شرکت ها و واحد های فن آور داشته است.

وی با بیان اینکه از لحاظ فضای فیزیکی با توجه به‌ اینکه این شرکت ها نیاز به استقرار دارند ،چندین برنامه درنظر گرفتیم تا بتوانیم مشکل فضای فیزیکی را حل کنیم افزود:یکی از این برنامه ها تکمیل عملیات استحکام بخشی به ساختمان چند منظوره در محل اجرای طرح جامع پارک علم وفن آوری بوده است.

راه اندازی پارک جامع علم و فناوری در گیلان

رییس پارک علم و فن‌آوری گیلان ادامه داد: طرح‌ جامع پارک علم و فن آوری یکی از طرح‌هایی است که روی آن برنامه ریزی کرده ایم و انتظار داریم که پارک به مفهوم واقعی معنای خودش را پیدا کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پارک علم و فن آوری در کشورهای دیگر دنیا و همچنین برخی از شهرها ،مجموعه ای از شرکت ها و شتاب دهنده و کارگران است تا فضایی برای هم افزایی ایجاد کنند گفت:به همین منظور زمینی در کیلومتر ۴ جاده رشت به قزوین تهیه شده که در حد ۳۰ هکتار می‌باشد و طرحی را بعنوان طرح جامع پارک علم وفن وآوری گیلان در نظر گرفتیم که در سال گذشته عملیات سفتکاری این ساختمان چند منظوره با مساحت ۸۰۰ متر مربع در آغاز شد و توانستیم مجوز استقرار ۵شرکت را در این مجموعه بگیریم و البته کارهای اجرایی آنها هم در حال اتمام است.

وی افزود: در کنار اینها اخذ موافقت از دستگاههای ناظر استان را هم‌ به منظور تامین آب و برق وگاز این مجموعه داشتیم.

باستی با بیان اینکه در خیلی از استان ها مانند یزد ،خراسان رضوی ،تهران و فارس پارک علم و فناوری با این امکانات وجود دارد و امیدواریم این طرح جامع پارک علم وفن آوری را در گیلان هم داشته باشیم اظهار داشت:هرچند که از لحاظ بودجه ای مشکلاتی وجود دارد اما نکته مهمی که وجود دارد اینست که در این فضا بخش خصوصی وارد می‌شود و ما زمین را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم .بخصوص شرکت هایی که پس از ۱۵ یا ۱۶سال است که در پارک حضور دارند.

باستی همچنین اعلام کرد:همچنین یک مجتمع نیمه صنعتی فشتام را داریم که در سال گذشته ۴سوله به مساحت ۱۴۵۰متر سفتکاری آن تکمیل شد وبا حضور دکتر ستاری معاون علمی وفن آوری ریاست جمهوری توانستیم برای نازک کاری تامین اعتبار کنیم .

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با تصریح بر اینکه اتفاق خوب دیگری که در سال گذشته افتاد اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد رودسر و آستارا  در اسفند ماه بود گفت:۲مرکز رشدی که حدود ۱۰ سال گذشته راه اندازی شده بود ولی مجوز فعالیت نداشتند در سال گذشته مجوز دریافت کردند.

برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در گیلان

وی بیان داشت:مشابه سالهای گذشته نمایشگاه هفته پژوهش را در استان گیلان داریم که پارک علم وفناوری گیلان مجری برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان گیلان است.
باستی با اشاره به اینکه گیلان رتبه خوبی از لحاظ تولید صنعت در کشور دارد ادامه داد:در سال گذشته خوشبختانه توانستیم نمایشگاه خوبی داشته باشیم در عین حال پارک علم و فن‌آوری دبیر اجرایی برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دست آوردهای پژوهش است.

درخواست استاندار برای راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در گیلان

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد:در هماهنگی که انجام دادیم توانستیم یک ساختمان ۲۴ واحدی را جهت پذیرش و استقرار شرکت هادر نظر بگیریم .راه اندازی این‌ منطقه ویژه علم و فن آوری را مورد بررسی و تحلیل قرار داده  ایم.

همچنین در جریان حضور دکتر غلامی، وزیر علوم در مطالبه استاندار گیلان از وزیر علوم راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز