خبرگزاری کار ایران

عاقل‌منش مطرح کرد:

نقشه مهندسی فرهنگی شهر، رشت را از حالت برنامه‌های روزگذران خارج می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۸۴۷

در هفتادمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای این شهر موضوع تهیه و تدوین نقشه مهندسی فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن عاقل منش در سخنانی تاکید کرد: یکی از اسناد راهبردی شورای شهر رشت، سندی است که در حال تهیه و تدوین است و آن نقشه مهندسی فرهنگی شهر برای سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۱۵ خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در توضیح این مطلب اظهار داشت: شورا با تدوین این سند می خواهد دریابد که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی شهر از چه نقطه ای به چه نقطه خواهد رسید و با تدوین آن سیاست‌ها و راهبردهای اصلی فرهنگی شهر را با برنامه دنبال کند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نبود این برنامه ما روزگذران هستیم و معمولاً کارهای زیربنایی و اساسی کمتر مورد توجه قرار می گیرند که با تهیه این نقشه ما از روزگذرانی برنامه های فرهنگی شهر خارج می شویم و با اجرای کارهای منسجم مطابق این سند می دانیم چگونه باید عمل کنیم تا نتیجه مطلوب هم حاصل شود.
 
عاقل منش خاطر نشان کرد: شاید اسناد بالادست نسبت به این نقشه مهندسی فرهنگی وجود داشته باشند اما هر سازمان یا مجموعه باید سند و برنامه مرتبط با کار تخصیصی خود را چه در مباحث تئوری و چه موضوعات اجرایی داشته باشد تا بتواند به موفقیت دست یابد.
 
وی تدوین نقشه مهندسی فرهنگی و همچنین برنامه ارتقای راهبردی فرهنگی را برای انسجام فعالیتهای فرهنگی شهر موثر و ارزشمند توصیف کرد و جوانانی که در تهیه این برنامه دخالت دارند را افرادی علاقه مند و پرتلاش توصیف کرد که می توانند بازوان شورا در این زمینه باشند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت درگیر نمودن بیشتر نخبگان از یکسو و مدیران فرهنگی بخشهای مختلف از دیگر سو را در زمینه تهیه این سند ضروری شهر خواستار شد و گفت: باید ببینیم جایگاه این سند در توسعه شهری به ویژه توسعه فرهنگی شهر کجا است و همچنین ارتباط آن با دیگر اسناد موجود چیست و تا چه میزان اسناد موجود کشوری و استانی در تهیه این نقشه راهبردی مطالعه شده و مورد توجه قرار گرفته است.
 
عاقل منش در پایان سخنانش نیاز وجود نقشه مهندسی فرهنگی و سند راهبردی را حتی برای ابعاد مختلف شهری ضروری دانست.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز