خبرگزاری کار ایران

سالاری:

باید سراغ هویت ملی‌مان برویم

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۳۰۳

استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان سوابق درخشانی در حوزه فرهنگی دارد، گفت: باید سراغ هویت ملی خودمان برویم و از آن برای فردای بهتر استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در همایش تجلیل از حامیان میراث مکتوب استان گیلان که در سالن اجتماعات سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان اسناد ملی در شناسایی و معرفی هویت ملی کشور نقش به سزایی دارد.

وی توجه به هویت ملی و شناسایی این میراث ارزشمند را تلاشی موثر خواند و افزود: شناسایی ارکان هویتی می‌تواند در شناخت فرهنگ و تمدن کهن یاری گر نسل امروز باشد.

سالاری با بیان اینکه میراث مکتوب ضعف‌های ما را بازگو می‌کند، گفت‌: توجه به میراث مکتوب به معنی بهتر بودن دیروز از امروز نیست، بلکه اگر افتخار به گذشته توام با نگاه به آینده باشد دستاورد خوبی خواهد داشت. باید از اندوخته‌ها و افتخاراتمان بهترین استفاده را داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اسناد و میراث مکتوب را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: گیلان از حیث سوابق تمدنی در حوزه های مختلف دینی، فرهنگی، هنری، معماری و حتی ابعادی از فرهنگ خوراک و پوشاک بسیار غنی است.

وی تصاویر قدیمی گیلان را از جمله اسناد هویتی ماندگار دانست که گویای میراث طبیعی فرهنگی و تاریخی است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: در منطقه پیربازار رشت که امروز به خاطر دخالت‌های انسانی وضعیت زیست‌محیطی خوبی ندارد، در گذشته محل پهلوگیری کشتی‌های باربری بود لذا میراث مکتوب به ما این هشدار را می‌دهد که باید از میراث طبیعی گیلان بهتر و بیشتر حفاظت و صیانت کنیم.

سالاری افزود: تصاویر و اسناد قدیمی در واقع مدرک آشکاری برای نشان دادن تمدن و فرهنگ قبل به نسل امروز در پاسداشت داشته‌های کهن است.

وی بر لزوم تکریم و بزرگداشت اندیشمندان، ادیبان، علمای دینی و مذهبی به عنوان میراث بانان حقیقی تاکید کرد و گفت: در این خصوص نیازمند عزم همگانی هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اسناد خاندان آیت‌الله رودباری که امروز بخشی از آن به نمایش گذاشته می شود اظهار داشت: این میراث معنوی بخشی مکتوب از تلاش‌ها و مجاهدات های این سرزمین است.

وی تاریخ گیلان را برخوردار از اندیشمندان و ادیبان و علمای دینی و مذهبی دانست و خاطرنشان کرد:‌ باید این داشته‌ها را معرفی و تکریم کنیم. همچنین آحاد جامعه باید آگاه باشند که نگهداری از اسناد در خانه‌ها در طول زمان این میراث ارزشمند را دچار تخریب و آسیب می‌کند، اما اگر در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار گیرد نسل‌های بعدی نیز از آن استفاده خواهند کرد.

همچنین استاندار گیلان از ساختمان اداری سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی بازدید و با کارکنان این سازمان گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز