خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

رونق تولید باید در دو بخش کالا و خدمات برنامه‌ریزی و پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۹۸۲

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال مطمئناً در حوزه اقتصاد و اشتغال در استان گیلان گام‌های خوبی برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد: از کوچک‌ترین فرصت‌ها در هرگوشه از استان در راستای رسیدن به اهداف توسعه گیلان استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، مصطفی سالاری در جلسه شورای اداری شهرستان که به منظور تکریم و معارفه سرپرست جدید فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال به نام سال رونق تولید از سوی رهبری نامگذاری شده و رونق تولید باید در دو بخش کالا و خدمات برنامه‌ریزی و پیگیری شود.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های استان در سال جاری افزود: امسال تلاش می‌شود استان گیلان در مباحث اقتصادی و اشتغال با برنامه ریزی خوب و اجرای برنامه‌های تدوین شده برای استفاده از ظرفیت‌های هر شهرستان برای اشتغال مردم بویژه قشر جوان اقدامات موثری صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اهداف و محورهایی برای توسعه استان مشخص شده که در سال جاری اجرا آن بیش از پیش پیگیری و رصد می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته اجرای چند برنامه بزرگ همانند ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و بهره برداری اقتصادی از آب بندان‌ها آغاز شد که خوشبختانه با همگرایی همه مسوولین ذی‌ربط در شهرستان صومعه سرا اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای درست این برنامه‌ها سبب می‌شود تا بتوانیم گام بزرگی در حل مشکل منابع آب کشاورزی برداریم، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا یکسال آینده اگر بر اساس برنامه پیش رویم ۴۵۰ میلیون متر مکعب  یعنی بیش از ۲.۵ برابر ظرفیت سدشفارود به ظرفیت آب تنظیمی و منابع آبی استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای شیوه نامه آب بندان ها می‌توانیم از ظرفیت آنها در ایجاد فرصت‌های شغلی همانند پرورش ماهی، ایجاد سازهای چوبی گردشگری، پرورش پرندگان و سایر موارد اقدامات خوبی انجام دهیم.

دکتر سالاری با تأکید بر اهمیت توجه به مباحث بوم گردی و اجرای طرح‌های بوم گردی در سطح استان به عنوان یکی از محورهای توسعه، افزود: باید بیشتر تسهیلات به سمت اجرای طرح‌های بوم گردی، ایجاد گیل پارک‌ها و مراکز خدمات بین راهی هدایت شود.

وی در ادامه به وجود بخش عمده‌ای از تالاب در شهرستان صومعه سرا و معضلات و مشکلات زیست محیطی برای حاشیه نشینان آن، گفت: باید لایروبی این حوزه در شهرستان صومعه سرا به صورت سودآور و خودگردان انجام شده و از مشاغلی که سبب ایجاد معضل برای تالاب می‌شوند جلوگیری به عمل آید.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا از ظرفیت زراعت چوب نیز برخوردار بوده که یکی از محورهای امسال توسعه در استان است، اظهار داشت: مسئولان شهرستان صومعه سرا پیشنهادات خود این زمینه را سریعاً به ما ارجاع دهند تا برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان در بخش‌های ورزشی و اجرای طرح هادی پیگیری‌های خوبی شده است، افزود: حمایت‌های لازم نیز در این زمینه از سوی استان انجام می‌شود تا برنامه‌ها با سرعت بیشتری اجرایی شود.

دکتر سالاری با بیان اینکه برای رونق حوزه گردشگری شهرستان برنامه ریزی شود، تصریح کرد: از یک الی دو هفته آینده ۱۲ شیوه نامه دیگر  تهیه و در بخش‌های مختلف و تفویض اختیار به مدیران شهرستانی به شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در این ۱۲ حوزه اقدامات خوبی انجام شود مسئولان نیز از این تفویض اختیار نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به اینکه امسال مطمئناً در حوزه اقتصاد و اشتغال در استان گیلان گام‌های خوبی برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد: از کوچک‌ترین فرصت‌ها در هرگوشه از استان در راستای رسیدن به اهداف توسعه گیلان استفاده می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جلسه امروز برای تشکر ازخدمات آقای فتح اللهی به عنوان فرماندار شهرستان صومعه سرا است، افزود: ارزیابی عملکرد ایشان در میان مردم خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه، اگر فردی فرصت پیدا کند محل رجو‌ع مردم باشد نوعی توفیق الهی است و باید قدر این فرصت را بداند، گفت: آقای سیدمحمدی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری صومعه سرا نیز با جدیت پیگیر امورات شهرستان خواهند بود که امید است با همگرایی مسئولین و مدیران شهرستان عملکرد خوبی را در چارچوب وظایف محوله به جای بگذارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز