خبرگزاری کار ایران

رسولی مطرح کرد:

احیای بافت تاریخی شهر احترام به هویت شهروندان است/ کاروانسرای سعادت احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۷۴۴

رئیس‌کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت گفت: احیای بافت تاریخی شهر احترام به هویت شهروندان است.

به گزارش ایلنا از رشت، یکصد و سی و یکمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با حضور رئیس، اعضا، مشاورین و مدیران شهرداری برگزار شد.

رئیس‌کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با اشاره به توجه ویژه دولت به پروژه های بازآفرینی افزود: با توجه به سیاست‌هایی که در حوزه بازآفرینی در دولت وجود دارد، می‌توان پروژه هایی را به شکل اقدام مشترک تعریف و به نتیجه رساند.
 
رضا رسولی با اشاره به شرایط اقتصادی خواستار تعریف چند پروژه شاخص و به نتیجه رساندن این پروژه ها شد و افزود: پروژه های که مربوط به بازگشایی مسیر است بر اساس همین سیاست باید از پراکندگی روند کار جلوگیری شود. باید ابتدا یک مسیر مشخص و تمام املاک آن خریداری تا به بازگشایی یک مسیر منتهی شود.
 
وی با اشاره به املاک شهرداری در مسکن مهر تصریح کرد: با توجه به لزوم بازگشایی در مسیر حاشیه رودخانه ها و بر اساس اولویت می‌توان از املاک شهرداری در مسکن مهر برای افرادی که املاک آنها در مسیر حاشیه رودخانه آزاد می شود، در نظر گرفته شود.
 
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به لزوم اجرای پروژه های شاخص و با اهمیت در حوزه های مختلف شهرداری تصریح کرد: احیای بافت تاریخی شهر احترام به هویت شهروندان است و باید بافت‌های تاریخی را برای آیندگان حفظ کنیم.
 
وی که از کاروانسرای سعات بازدید کرده بود، فیلمی را به عنوان گزارش شرایط فعلی کاروانسرا ارائه کرد و پس از بحث و بررسی مقرر شد با مشارک مالکین و همچنین صندوق احیای بناهای تاریخی کشور این بنای مربوط به پهلوی دوم احیا شود.
 
نرجس محمودی معاون باز آفرینی سازمان عمران با اشاره به پروژه های بازآفرینی بیان داشت: در راستای اجرای بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه، به منظور جذب اعتبارات دولتی و ارسال پروژه ها از طریق اداره شهرسازی به ستاد ملی بازآفرینی در جلسات کمیته های چهارگانه ذیل ستاد شهرستانی چهار محله که دو محله تاریخی ساغریسازان و پیرسرا و دو محله بافت غیر رسمی عینک و سلیماندراب به عنوان پایلوت برای اقدام مشترک بازآفرینی در سال ۹۷ انتخاب شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز