خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های بین المللی جام ستارگان پایان یافت

راهیابی علیرضا فیروزجا به جمع ۱۰۰ شطرنج باز برتر جهان

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۶۲۷

هشتمین دور از رقابت های شطرنج جام ستارگان که تیم ستارگان جهان مقابل تیم منتخب ایران قرار گرفت تیم منتخب ایران توانست با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ تیم ستارگان جهان را شکست دهد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، هشتمین دور از رقابت های شطرنج جام ستارگان که تیم ستارگان جهان مقابل تیم منتخب ایران قرار گرفت تیم منتخب ایران توانست با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ تیم ستارگان جهان را شکست دهد.

بنا بر این گزارش در هشتمین دور از رقابت های جام ستارگان علیرضا فیروزجا مقابل مارین بوسیوویچ از کرواسی پیروز شد  و با  ۱۷ واحد افزایش درجه بین المللی به ریتینگ ۵/۲۶۵۶ رسید و به عنوان دومین بازیکن ایرانی در جمع ۱۰۰ شطرنج باز برترجهان قرار گرفت و شگفتی ساز این رقابت ها شد.

در دیگر رقابت ها نیز ایلتاج سفرلی از جمهوری آذربایجان مقابل امیررضا پوررمضانعلی ،اوگنی الکسیف از کشور روسیه مقابل پرهلم مقصود لو و سرگئی تیویاکف از روسیه  مقابل محمد امین طباطبایی به تساوی رسیدند.

گفتنی است دیدار های تیم های ستارگان ایران و جهان در دور های اول، چهارم و پنجم و هشتم با پیروزی تیم ستارگان ایران، دور های دوم و ششم با برتری تیم ستارگان جهان و در دور سوم و هفتم با نتیجه تساوی به پایان رسید، تا تیم ستارگان ایران در این رقابت و در پایان دورهشتم به برتری ۱۰ بر ۶ مقابل تیم ستارگان جهان برسد.

این نخستین بار در تاریخ شطرنج کشورمان است که ایران دو نماینده در فهرست برترین های جهان دارد و پرهام مقصودلو دیگر نماینده ایران در این فهرست است که توانست در این مسابقات ۶.۶ واحد به درجه بین الملی خود بی افزاید و به ریتینگ

۶/ ۲۶۷۲ برسد و همچنین محمد امین طباطبایی با ۵.۲ واحد افزایش ریتینگ موفق شد درجه بین المللی خود را به عدد ۲۶۰۰ برساند.

لازم بذکر است در جدول استادی کاسپین کاپ و در دور هفتم این رقابت ها نیز ، استاد بزرگ مالاخاتکو از اوکراین و استاد بزرگ برنادسکی از اوکراین به تساوی رسید ،استاد بزرگ مسعود مصدق پور روی میز ۲ به پیروزی رسید و استاد بزرگ کارن گریگوریان ارمنستانی روی میز ۳ توانست حرف خود را شکست دهد و در پایان دور هفتم استاد بزرگ مسعود مصدق پور به تنهایی در صدر جدول قرار گرفت.

در جدول B  کاسپین کاپ پرویز خزایی ، مجتبی سفری و علیرضا مبارک نژاد به پیروزی رسیدند و در پایان دور ۷ مجتبی سفری در صدر  جدوا این گروه قرار گرفت ، در جدول C نیز اتابک اسدی ، ماهان کرمی و احمد علی ابری به پیروزی رسیدند و در پایان دور ۷ اتابک اسدی در صدر قرار گرفت.

در جدولD ( بانوان) کاسپین کاپ هم بازی میز ۱ بین استاد بین المللی آناهیتا غلامی و پروابهزادنظیف با نتیجه تساوی به پایان رسید ، سحر معصومی و خاتون باقیروا از آذربایجان در مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند و در پایان دور ۷ کاندیدای استادی بانوان خاتون باقیرووا از آذربایجان در صدر جدول قرار گرفت ، در جدول E   نیز ریحانه حاجتنیا , محمدامین بیریا و علیرضا یزدانی در مقابل رقبا به پیروزی رسیدند و در پایان این دور ریحانه حاجتنیا در صدر جدول قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز