خبرگزاری کار ایران

مصباح خبر داد:

گیلان جزو سه استان برتر کشور در اکران فجر شناخته شد/ استقبال مردم شگفت انگیز بود

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۲۹۴

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اقبال ١٠ هزار و ٦٠٠ نفری از اکران همزمان فیلم فجر در گیلان، اعلام کرد: این استان با اکران ١٥ فیلم منتخب از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، جزو سه استان برتر کشور شناخته شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر مصباح بیان کرد: اکران همزمان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان که از ١٢ بهمن ماه با فیلم «سرخ پوست» در رشت آغاز شده بود؛ پس از ٣٦ نوبت، شب گذشته با اکران «جان دار» به کار خود پایان داد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: همه فیلم های منتخب فجر در گیلان با اقبال مخاطبان رو به رو بود اما شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار ، سرخ پوست به کارگردانی نیما جاویدی و ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان از بیشترین استقبال مردمی برخوردار شدند.

مصباح، استقبال مردم از همزمانی جشنواره فیلم فجر را موجب شگفتی دانست و افزود: شاید در استان‌های دیگر متولیان فرهنگی دغدغه جذب مخاطب داشته باشند اما این موضوع در گیلان با استقبال شگفت مخاطبان هنر هفتم رو به رو شد و متولیان فرهنگ و هنر استان را در ایجاد شهرک سینمایی مصمم تر کرده است.

وی ادامه داد: برخی نارضایتی ها بدلیل قرار نگرفتن چند فیلم مطرح در بسته اکران فجر گیلان بود که متاسفانه استان هیچ دخل و تصرفی در این موضوع نداشته ؛ اما گیلان جزو سه استان برتر کشور در تعداد اکران قرار گرفته است.

مصباح تاکید کرد: دوربین و سینما ابزاری توانمند در دست هنرمندانیست که می کوشند به نگریستن، معنایی تازه ببخشند و ازین روی این حضور و اقبال گرم مردمی فرصتی است تا قدر دانسته شود و در برابرش سر تعظیم فرود آورد.

همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بار دیگر سیمرغ های فجر بر دوش سینما میرزا کوچک رشت نشست و این سینما با اکران ١٥ فیلم از این جشنواره گیلانیان را میزبان شد.

فیلم‌های «بیست و سه نفر» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری، «درخونگاه» به تهیه‌کنندگی منصور سهرابپور و کارگردانی سیاوش اسعدی و «روزهای نارنجی» به تهیه‌کنندگی علیرضا قاسم‌خان و کارگردانی آرش لاهوتی به جدول اکران فیلم‌های «ایده اصلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آزیتا موگویی، «بنفشه آفریقایی» به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری و کارگردانی مونا زندی حقیقی، «پالتو شتری» به تهیه‌کنندگی مجید شیخ انصاری و کارگردانی مهدی علی‌میرزایی، «جان دار» به تهیه‌کنندگی کامران مجیدی و کارگردانی حسین امیری دوماری ‌و پدرام پورامیری، «سال دوم دانشکده من» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی و کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرخپوست» به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی و کارگردانی نیما جاویدی، «سمفونی نهم» به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و کارگردانی محمدرضا هنرمند، «شبی که ماه کامل شد» به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و کارگردانی نرگس آبیار، «طلا» به تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمدحسین شایسته و کارگردانی پرویز شهبازی، «غلامرضا تختی» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی،«ناگهان درخت» به تهیه‌کنندگی پیمان معادی و کارگردانی صفی یزدانیان و«مدیترانه» به تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند و کارگردانی هادی حاجتمند در جدول اکران گیلان قرار داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز