خبرگزاری کار ایران

دلق پوش در بازدید از شرکت پارس سیمین:

توسعه صنعت، موجب توسعه اقتصاد و ارتقای بهره وری در سایر بخش‌های تولیدی کشور می شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۰۷۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در بازدید از شرکت پارس سیمین عنوان کرد: توسعه صنعت، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، موجب توسعه اقتصاد و ارتقای بهره وری در سایر بخش های تولیدی کشور می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه بازدیدهای دوره ای خود از واحدهای صنعتی، از شرکت تولیدی پارس سیمین  تولید کننده انواع رنگ های صنعتی، در راستای بررسی و رفع موانع تولید بازدید به عمل آورد.

دلق پوش در حاشیه این بازدید با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی کشور، تاکید کرد: اختصاص ۶۰ درصد از صنعت رنگ به مواد اولیه نشان از اهمیت تامین این مواد در صنعت رنگ  و کاربردی متنوع و گسترده این محصول دارد. این در حالی است که به دلیل نبود برخی واحدهای فرآوری، صاحبان صنایع رنگ،  برخی محصولات مورد نیاز خود را تا ۵ برابر قیمت از کشورهایی مانند چین و هند تامین می‌کنند.

وی هزینه بالای انتقال دانش فنی، تجهیز خطوط تولید و زمان بر بودن برگشت سرمایه در  شرایط تحریم از عوامل فرسایش صنایع دانست و گفت: اینجاست که نقش مدیران کارآمد صنایع بیش از پیش ملموس بوده زیرا مدیریت یک مجموعه صنعتی در شرایط عادی با شرایط تحریم بسیار متفاوت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز نمی‌توان با همان استراتژی دوره عادی و نبود تحریم‌ها به صنعت نگاه کرد. به این ترتیب باید با رویکردی ویژه تر و متمایز از شرایط عادی از پیچ تحریم‌ها به سلامت گذر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: اغلب کالاهایی که تولید می‌شود به رنگ نیاز دارند و این صنعت تولیدات بسیاری را شامل می‌شود. در صورتی که صنعت رنگ به جایگاه حقیقی خود در کشور دست‌یابد، ظرفیت بسیاری در تولید و ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

در پایان دلق پوش با اشاره به لزوم حمایت از صنایع گفت: توسعه صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا موجبات توسعه اقتصادی و ارتقای بهره وری سایر بخش های تولیدی در کشور را نیز فراهم می آورد و لذا با تکیه بر آن می توان به ارتقاء بخش تولید و تجارت استان که به تبع آن افزایش رشد اقتصادی را به دنبال دارد دست یافت.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد: سازمان صمت با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه صنایع در استان از طریق تخصیص تسهیلات سرمایه درگردش، ثابت و تسهیل در صدور مجوز طرحهای توسعه و پیگیری پیرامون اجرایی شدن کامل منابع تخصیصی مالی(مکاتبه با استانداری) و همچنین رفع موانع پیش رو در تامین مواد اولیه (باثبت سفارش کالا) اقدامات لازم را در جهت حمایت از صنایع اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز