خبرگزاری کار ایران

رسولی خبر داد:

احداث پل عابر پیاده و المان شهرى میرزاکوچک‌خان جنگلى در محله سلیماندارآب

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۵۳

دو پروژه مهم فضای ورزشی سلیمانداراب و پل میرزاکوچک، در بیست و هفتمین نشست کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، در این نشست رضا رسولی از مشاور پروژه فضای فرهنگی محله سلیمانداراب خواست تا توضیحاتی در باره چگونگی اجرای این پروژه ارائه دهد و پس از توضیحات مشاور و مجری طرح در نهایت تصمیم گرفته شد تا در نشست آینده با حضور سرپرست شهرداری رشت در زمینه تملک این زمین و یا مشارکت در اجرای آن تصمیم گیری نهایی انجام شود.

درباره پروژه پل میرزا کوچک خان هم مشاور پروژه توضیح داد که یک پست برق و کابل‌هایی که در منطقه وجود دارد کار اجرا را با مشکل روبه رو کرده و برای جابه جایی این کابل‌ها و پست برق نیاز به ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار وجود دارد که هنوز در این زمینه با شرکت برق توافق نهایی حاصل نشده است.
 
همچنین مقرر شد برای نهایی شدن این پروژه نشستی با نمایندگان شرکت برق و شرکت مخابرات و مدیریت شهری برگزار شود.
 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری رشت نیز در ادامه این نشست توضیحاتی در باره پروژه های قابل اجرای این سازمان در سال ۱۳۹۸ ارائه کرد و گفت: مساله آسفالت معابر را با جدیت پیگیری می کنیم.
 
هومن روایی، اجرا و مرمت بناهای تاریخی از جمله مسجد حاج سمیع، مرمت ساختمان قدیمی شهرداری، مرمت ساختمان فرهنگ و هنر رشت، مرمت و احیای خانه مشروطه، مرمت و احیای پل تاریخی چمارسرا و حمام حاجی و ... را از جمله پروژه های در نظر گرفته در سال ۱۳۹۸ عنوان کرد و بیان داشت: بسیاری از این پروژه ها در قالب اقدام مشترک با اداره کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی دنبال می شود.
 
کارشناسان سازمان عمران هم توضیحاتی درباره اقدامات آموزشی از جمله آموزش شهروندی، فعالیت‌های ترویجی و پژوهشی ارائه کردند که در هر مورد بحث و بررسی به عمل آمد.
 
رضا رسولی در تکمیل توضیحات کارشناسان شرکت کننده در این نشست خاطر نشان کرد: برای اینکه مدیریت شهری بتواند از امکانات، خدمات و تسهیلات اداره کل راه و شهرسازی در جهت برنامه های اقدام مشترک بیشتر بهره مند شود، فعالیت‌های عمرانی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در قالب اقدامات روبنایی، بهسازی، زیرساخت و توانمندسازی دنبال می شود.
 
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت سپس از کارشناسان سازمان عمران خواست تا سر فصل‌های برنامه های خود در سال ۱۳۹۸ را بر پایه ی این موارد برنامه ریزی کنند تا مدیریت شهری بتواند از همکاریهای بین بخشی بهره ببرد.
 
به پیشنهاد معاون خدمات شهری شهرداری رشت مبنی بر اینکه باید یکی از مظاهر و نمادهای اصلی شهر در پروژه بازآفرینی شهری برجسته شود و پس از بحث و بررسی حاضران با همکاری مهندس مهدی جعفری نماینده اداره کل راه و شهرسازی مقرر شد، ساختمان قدیمی شهرداری رشت به خانه گفتمان شهر با زیرمجموعه تالار گفتگو، موزه شهر و ... تبدیل شود.
 
رضا رسولی هم تاکید کرد که نگاه برنامه های اقدام مشترک باید برای برنامه های سال ۹۷ و افق برنامه های ۹۸ دنبال شود و سپس کل پروژه های سازمان عمران که در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت لحاظ می شود با هماهنگی دیگر سازمانها پیگیری گردد.
 
در بخش پایانی این نشست مهندس علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت درباره وضعیت ماشین آلات سبک و سنگین شهرداری رشت توضیحاتی ارائه دادند و خواستار ایجاد اداره نظارت بر ماشین آلات شهرداری شدند.
 
 مقصودی بیان داشت: هم اکنون شهرداری رشت ۳۶۰ ماشین سبک و سنگین دارد که حدود نیمی از آنها از کار افتاده هستند.
 
وی رسیدگی به وضعیت ماشین آلات شهرداری رشت را جدی توصیف کرد و افزود: برای شروع به بهسازی وضعیت موجود باید کمیته نگهداری ماشین آلات ذیل مجموعه معاونت خدمات شهری ایجاد شود.
 
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت در پایان این نشست خاطر نشان کرد: پس از منحل شدن سازمان موتوری شهرداری این ضعف کاملاً مشهود است.
 
رضا رسولی تاکید کرد: اینکه ما بدانیم وضعیت ماشین آلات شهرداری چگونه است، خوب است اما مهمتر از آن وظیفه ما در قبال حفظ و نگهداری این ماشین آلات است که گمان می کنم برخی رانندگان هنوز به اهمیت این موضوع توجه ویژه ندارند.
 
وی افزود: فاصله قیمت ارزش یک ماشین نو با وضعیت نگهداری و بهسازی ماشین‌های موجود همیشه به گونه‌ای است که باید رسیدگی به وضعیت ماشین آلات در اولویت باشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز