خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد:

بهره‌برداری از 19 پروژه آبفای گیلان در دهه فجر/ جمع آوری روزانه 183 هزار متر مکعب فاضلاب شهری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۸۹۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان 19 پروژه را با هزینه ای بالغ بر 84 میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره برداری کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محسن حسینی با تاکید بر اینکه جمعیت تحت پوشش آب شهری در سال 1371 همزمان با تأسیس شرکت 553 هزار و 875 نفر بوده، گفت: این آمار با یک رشد 217 درصدی در سال 96 به یک میلیون و 765 هزار و 106 نفر رسیده است.

وی همچنین افزود: تعداد مشترکان آب در سال هفتاد و یک، 133 هزار و 399 فقره بوده که با یک رشد 249 درصدی به 465 هزار و 401 فقره در سال 96 رسیده است.

حسینی تعداد مشترکین فاضلاب در سال 71 را 99 هزار و 405 فقره اعلام کرد و افزود: این آمار در سال 96 در یک افزایش173 درصدی به 271 هزار و 766 فقره رسیده است.

جمع آوری روزانه 183 هزار متر مکعب فاضلاب از شهرهای گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه تعداد تصفیه خانه های آب در ابتدای تأسیس شرکت 2 باب بود تصریح کرد: اکنون 13 تصفیه خانه با حجم تولیدی 4 هزار و 871 لیتر آب در ثانیه در مدار بهره برداری قرار دارد.

وی حجم مخازن ذخیره آب را 383 هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: حجم جمع آوری فاضلاب 183 هزار متر مکعب در روز است.

وی در خصوص وضعیت فعلی منابع تولید آب خاطرنشان کرد: در حال حاضر 63 درصد آب شرب بهداشتی از منابع سطحی و 30 درصد از چاههای سطح استان و 7 درصد از طریق چشمه ها تولید می شود.

سید محسن حسینی با تاکید بر افزایش برخورداری از خدمات دفع فاضلاب از رقم 3/68 درصد به 8/72 درصد گفت: تا پایان سال 99 با رشد 5/4 درصدی تعداد 24 هزار و 100 خانوار از خدمات دفع فاضلاب بهره مند خواهند شد.

وی گفت:  از مجموع 50 شهر تحت پوشش 11 شهر گیلان دارای طرح اجرای فاضلاب می باشند که در مجموع 2/79  جمعیت شهری را تحت پوشش می دهد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی های مدون در زمینه مدیریت تقاضا و مصرف در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب تصریح کرد: برگزاری جشنواره من مراقب آبم، برگزاری نقاشی با هدف آموزش صرفه جوی در مصرف آب، بازدید اقشار مختلف مردم و مسئولین از تصفیه خانه بزرگ آب، برگزاری جشنواره نخستین واژه آب با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، همایش تقدیر از دستگاههای برتر در زمینه مدیریت مصرف آب، همایش ردپای آب با محوریت بانوان …از اهم برنامه های شرکت آبفای گیلان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان درباره پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر سال 1397 تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان 19 پروژه که یکی از آنها آبرسانی به اطاقور و مابقی اصلاح، توسعه، احداث، بازسازی و تجهیز چاه و… است را با هزینه ای بالغ بر 84 میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز