خبرگزاری کار ایران

رسولی عنوان کرد:

پل خشتى، قراول خانه و چشمه چمارسرا احیا مى‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۳۴۳

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت گفت: پل خشتى، قراول خانه و چشمه چمارسرا احیا مى شود.

به گزارش ایلنا از رشت، یکصد و بیست و پنجمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی‌رشت به ریاست رضا رسولی با دستور بررسی وضعیت ترمیم و بازسازی پل خشتی چمارسرا و بررسی احداث ورزشگاه سلیمانداراب در ساختمان شورا برگزار شد.

رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه محله چمارسرا در بافت مرکزی رشت واقع شده است، اظهار داشت: مقرر شد مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از شرکت بازآفرینی به اداره کل راه و شهرسازی برای ترمیم و مرمت پل خشتی چمارسرا اختصاص یابد که خبر بسیار خوشایندی است.
 
وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی پل خشتی چمارسرا منجر به احیای هویت تاریخی رشت خواهد شد، گفت: باید در طرح ارائه شده از سوی شرکت مشاور اتصال این پل به بافت شهری پیش بینی شود.
 
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت خواستار مطالعه جامع و فازبندی برای مرمت و بازسازى پل خشتى، قراول خانه و چشمه چمارسرا شد. 
 
رسولی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ شرکت مطالعات شهری یا سازمان مطالعات شهری وجود دارد بیان کرد: بهتر است در شهرداری رشت نیز حوزه مطالعات و پژوهش یکپارچه و مترکز شود.
 
وی با ابراز تعجب از آگهی فروش بخشى از اعیان احداثى پارک سالار مشکات از سوی سرمایه گذار احداث کننده این پروژه مطرح کرد: سرمایه گذار احداث پارک، آگهی فروش آن را فراخوان کرده و باید برای آن فکری کرد.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت با بیان اینکه متولی مرمت و بازسازی پل خشتی چمارسرا قاعدتا بر عهده سازمان عمران و بازآفرینی است، بیان داشت: گاها مشاهده شده وظایف محول شده از طریق چند سازمان و واحد به صورت موازی انجام می شود و بهتر است از موازی کاری جلوگیری شود.
 
محمودی کارشناس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: مطالعات مرمت و بازسازی پل خشتی چمارسرا در دو بخش صورت گرفته و شرح خدمات آن نیز آماده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه مطالعات صورت گرفته برای مرمت پل خشتی چمارسرا دو ماه گذشته به مدیریت پیمان و امور قراردادهای شهرداری رشت سپرده شد، گفت: اکنون فرآیند اداری برای اخذ مشاور مربوطه در حال انجام بوده و به زودی قرارداد آن نیز منعقد می شود.
 
سجاد حسینی مدیر پروژه ساماندهی رودخانه های شهرداری رشت در این جلسه بیان داشت: بسیاری از سازمان های متولی حوزه رودخانه ها مطالعات جداگانه ای در این حوزه انجام می دهند و در صورت تجمیع مطالعات از بسیاری از هزینه های غیر ضروری جلوگیری می شود. 
 
در ادامه جلسه دستور احداث ورزشگاه سلیمانداراب بررسی شد.
 
رضا رسولی با اشاره به اینکه ورزشگاه سردارجنگل و مجموعه ورزشی شش هزار نفری در نزدیکی سلیمانداراب قرار دارد، بیان داشت: باید بررسی شود که ساخت ورزشگاه روباز سلیماندراب چه توجیهی می تواند داشته باشد.
 
مدیر حقوقی شهرداری رشت با اشاره به روند احداث ورزشگاه سلیمانداراب اظهار کرد: دی ماه سال ۹۵ قراردادی بین شهرداری رشت و اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری زمین ورزشگاه سلیمانداراب منعقد شد.
 
وی افزود: شهرداری رشت به منظور واگذاری زمین ۵۰۰ میلیون تومان به اداره کل راه و شهرسازی پرداخت کرد و با برگزاری مناقصه در اردیبهشت سال ۹۶ قراردادی با پیمانکار برنده برای احداث و بهره برداری ورزشگاه منعقد کرد.
 
صفاکار ادامه داد: در مهر ماه سال گذشته اداره راه و شهرسازی قرارداد را به علت عدم تعهدات مالی شهرداری فسخ کرد و هرچند دیوان محسبات به این اقدام راه و شهرسازی ایراد گرفت.
 
مدیر حقوقی شهرداری تصریح کرد: در دو ماه گذشته با رایزنی با اداره کل راه و شهرسازی مقرر شد دو روش برای واگذاری زمین به شهرداری تعیین شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز