خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

بهره برداری از 71 پروژه عمرانی در دهه فجر سالجاری

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۵۳۷

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح 71 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، پدرام مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از افتتاح 71 پروژه عمرانی خبر داد و گفت: دهه فجر فرصتی مناسب برای ارائه خدمات دولت است و اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز همزمان با این ایام 71 پروژه را با اعتباری بالغ 1621940میلیون ریال افتتاح می‌کند.

وی افزود: این طرح‌ها شامل افتتاح 492 واحد مسکن مهر در سراسراستان گیلان، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، احداث، بهسازی و روکش راه‌های روستایی جمعا بطول115.35کیلومتر  احداث7دستگاه پل ارتباطی است.

 پدرام با اشاره به تحول بزرگ پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دستاوردهای چهل ساله آن در عرصه‌های عمرانی و خدمات‌رسانی دولت‌ها در راستای محرومیت زدایی روستاها و عمران و آبادی کشور گفت: اجرای پروژه های راه‌سازی در مناطق مختلف بخصوص در نقاط محروم و روستاها یکی از مهمترین رویکردهای دولت است که در طی سالهای اخیر برای بهبود جبران عقب ماندگی در مناطق روستایی و بهبود کیفیت زندگی مردم بیشتر شده است.

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان خاطر نشان ساخت: احداث و بهسازی محورهای مواصلاتی بعد ازپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شتاب بیشتری به خودگرفته،بطوریکه در جهت توسعه و بهسازی وآسفالت شبکه راههای استان گیلان به منظورتامین ایمنی عبورومروروسائط نقلیه و ایجاد بستری امن وتسهیل درآمدو شد وکاهش تصادفات درمحورهای استان دربعد از انقلاب اسلامی اقدامات مهم و اساسی صورت گرفته که درنوع خود بی نظیر است.

وی افزود:طول جاده های این استان از یک هزار و400 کیلومتر در قبل از انقلاب، اینک به بیش از 11 هزار 151کیلومتر رسیده است اما با توجه به روند روبه رشد فعالیتهای اقتصادی ، صنعتی، کشاورزی وگردشگری،بهسازی و توسعه راهها به عنوان اساسی ترین ومهمترین محور توسعه استان جایگاه خاصی می یابدو تلاش می شودتا با گسترش آنها شرایط مطلوبتری را برای رونق بخشیدن به صنعت حمل ونقل واقتصاد گیلان مهیا سازیم.  

وی افزود: در مدت چهل ساله انقلاب بالغ بر 9245 کیلومتر راه روستایی  احداث شده و 4872 کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده است. همچنین 1871کیلومتر آسفالت راه اصلی و فرعی و 58.5 کیلومترآزاد راه و 168 کیلومتر راه آهن اجرایی شده است.

پدرام تصریح کرد: دربخش مسکن نیز تا قبل از انقلا اسلامی هیچگونه اقدامی در خصوص ساخت و واگذاری مسکن به متقاضیان صورت نگرفته بود اما پس از پیروزی انقلاب 1615 واحد مسکونی اجاره به شرط تملیک ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بالغ بر  51370 واحدهای مسکن مهر ساخته شده استان گیلان در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 41338 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

وی ادامه داد: ساخت و تحویل و بهره برداری 256 پروژه تاسیسات دولتی و عمومی (ساختمان دولتی ، مجمتع فرهنگی و...، احداث بیمارستان در شهرهای شفت، رضوانشهر ، آستارا ، تالش، لاهیجان ، لنگرود ، دیلمان ، ماسال ، رودسر، انزلی، فومن جمعا با 1642 تخت، اجرای طرح جامع 46 شهر، اجرای طرح تفصیلی 22 شهر، تملیک اراضی 3785 هکتار بنام دولت جمهوری اسلامی ایران، واگذاری 3106هکتار زمین به اقشار ویژه(خانواده معظم شهدا و جانبازان)،صدور 24697 پروانه اشتغال بکار مهندسی و صدور 1894 پروانه اشتغال بکار کاردانهای فنی ساختمان از دیگر دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه راه و شهرسازی گیلان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز