خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خبر داد؛

آموزش یک هزار تسهیل گر کسب و کار روستایی در سال 98

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۳۷۵

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از آموزش یکهزار تسهیل گر کسب و کار روستایی در سال 98 خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدمازیار سیدنژاد در جلسه برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی حوزه کسب و کار روستایی استان که با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال روستایی برگزار شد، به نقش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به عنوان دبیر شورای مهارت استان و استانداری به عنوان رئیس شورای مذکور اشاره و اظهار کرد: هدف از تشکیل این شورا هماهنگی و هدایت آموزش های مرتبط با حوزه کسب و کار در سطح استان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای تشکل های حرفه ای و صنفی در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعت، گردشگری و صنایع دستی و آموزش موسسات کاریابی در سال آینده خاطرنشان کرد: این دوره ها به منظور به توسعه کسب و کار در استان و ایفای نقش پشتیبان برگزار می شود.

وی بیان داشت: در اجرای جزء 7 بند الف ماده 27 برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر آموزش 100 هزار نفر از روستائیان و عشایر به عنوان تسهیل گر برای برنامه ریزی محلی، توسعه فعالیت های اقتصادی و جذب مشارکت مردمی مقرر شده تا دوره آموزشی تخصصی و کاربردی برای 400نفر مروجین جهاد کشاورزی استان در سطح دهستان ها نیز برگزار شود.

 سیدنژاد تقویت اقتصاد کشاورزان و کمک به جلوگیری از فروش اراضی زراعی و باغی ارزشمند و حفظ اراضی زراعی توسط روستاییان را از دیگر مزایای اجرای این طرح خواند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 1800 دهیار در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: مقرر شده تا برای دهیاران منتخب استان نیز دوره آموزشی کاربردی ویژه ای به منظور ظرفیت سازی و تبدیل آن ها به تسهیل گر روستایی در حوزه کارآفرینی روستایی و راهبری توسعه پایدار روستا های استان در سال آتی برگزار شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز