خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

نیازمند اصلاح نگرش در جذب گردشگران خارجی هستیم/ تورهای گردشگران عرب در گیلان حاشیه‌های زیادی خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۸۵۲

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: ممکن است گردشگری ساحلی برای گردشگران داخلی جذابیت داشته باشد اما برای گردشگران خارجی جذاب نیست.

به گزارش ایلنا از رشت،شهرود امیرانتخابی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: توسعه گردشگری دریایی، لازمه وجود زیرساخت‌های مناسب در همه حوزهای فرهنگی و اجتماعی را می طلبد.

امیر انتخابی تصریح کرد: با صرف هزینه‌های به‌ نسبت کم، می‌توانیم درآمد زیادی از صنعت گردشگری داشته باشیم و گیلان ظرفیت‌های بسیاری در جذب گردشگر دارد.

وی ادامه داد: وقتی به درآمدزایی از گردشگری اشاره می‌کنیم، منظورمان گردشگران خارجی است تا بتوانیم به ارزآوری برسیم. با وجود این، گردشگری گیلان تاکنون حول محورگردشگران داخلی چرخیده است.

وی افزود: از ظرفیت‌های گردشگری گیلان که سخن به میان می‌آید، اذهان به‌سوی گردشگری ساحلی می‌رود. ممکن است گردشگری ساحلی برای گردشگران داخلی جذابیت داشته باشد اما برای گردشگران خارجی جذاب نیست.

امیر انتخابی اظهار داشت: حتی اگر بخواهیم در برنامه‌های میان‌مدت به جذب گردشگران حوزه خلیج‌فارس به سواحل گیلان بیندیشیم، باید بپذیریم که حضور تورهایی از گردشگران عرب در منطقه گیلان حاشیه‌های زیادی خواهد داشت و این امر به‌راحتی ممکن نیست.

وی افزود: تله‌کابین رامسر برای گردشگران عرب جذاب است اما پیش‌نیاز جذب آنها این است که از نظر فرهنگی پذیرای آنها باشیم. در بحث گردشگران اروپایی نیز نیاز به اصلاح نگاه داریم. گردشگران خارجی جاسوس نیستند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: با اینکه مناطق خاصی در سواحل دریای خرز برای تفکیک زنان و مردان وجود دارد، با این حال نیروی انتظامی احترامی که انتظار گردشگران است را تامین نمی‌کند.

وی ادامه داد: با این حال نمی‌توان انکار کرد که گیلان نیازمند جذب گردشگران خارجی است. حال که جاذبه‌های دریایی و جنگل‌های گیلان نمی‌تواند منجر به جذب گردشگران خارجی شود، مزیت گردشگری گیلان در موضوع گردشگران خارجی، گردشگری میراثی و فرهنگی است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان  ادامه داد: گیلان بناهای تاریخی و پل‌های خشتی ارزشمندی دارد که دیدن آن برای گردشگران خارجی جذابیت دارد. اگر ماسوله را ثبت جهانی کنیم از تمام جهان برای دیدن آن خواهند آمد و به ارزآوری خواهیم رسید. با این حال، از نظر بودجه دچار کمبود هستیم.

وی افزود: گیلان ۱۰۸۰ اثر ثبت‌شده دارد که اداره کل میراث فرهنگی حافظ آنها است. امسال برای خرید ۵بنای تاریخی تنها ۱۸۰ میلیون تومان پول در اختیار ما گذاشته شد. این درحالی است که حمام لنگرود ۲ میلیارد تومان هزینه دارد. در این راستا درخواست کرده‌ایم بودجه‌هایی که برای میراث فرهنگی گیلان درنظر می‌گیرند، بیشتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز