خبرگزاری کار ایران

شمشادی در گفت و گو با ایلنا:

مردم ما موسیقی را بسیار حرفه‌ای می‌شنوند/ اجرای کنسرت در تمام دنیا هدف و آرزوی بزرگ من است

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۷۸۳

خواننده جوان گیلانی معتقد است خواننده‌ها، خواننده به دنیا می آیند و نبود تبلیغات مناسب و حامی مالی ثابت از سختی‌های کار در زمینه موسیقی است.

به گزارش ایلنا از رشت، در سال های گذشته با افزایش نفوذ موسیقی پاپ در بین مردم ایران در سال های اخیر خواننده های جوان زیادی آثار خود را در بازار شلوغ موسیقی ایران عرضه کردند. در این میان اما خواننده‌های گیلانی موفقیت‌های قابل توجهی را در جذب مخاطب در بین پارسی زبانان داشته اند؛ 

با نیما شمشادی خواننده جوان و موفق گیلانی به گفتگو نشسته ایم که ماحصل این گفتگو را می خوانید.

قبل از هر چیز کمی از خودتان بگویید ، متولد کجایید، میزان تحصیلات و از چه وقت خوانندگی را شروع کردید؟

نیما شمشادی هستم؛ متولد اردیبهشت‌ماه سال 1367، فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار. ساز تخصصی من گیتار است که حدود پانزده سال پیش کتاب استاد امیر جاویدان و تئوری موسیقی را در تهران فرا گرفتم. چند سال ابتدایی زندگی را در تهران گذراندیم و به دلیل علاقه بیش از حد پدرم به شهرش بعد از چند سال به گیلان بازگشتیم. همه چیز از ورود به مدرسه و برنامه‌های صبحگاهی شروع شد. به دلیل صوت زیبا و تسلطی که در اجرا داشتم به عنوان قاری قرآن انتخاب شدم و هر روز به اجرا در مراسم صبحگاه پرداختم. همه از صدای با احساس و پخته من ، با وجود سن کم من صحبت می کردند و این تعاریف، من را روز به روز به خواندن علاقه مند تر می کرد. به عنوان تک خوان گروه سرود و تواشیح بارها در گیلان و کشور مقام اول را کسب کردم.

در اواخر دوره دبیرستان همزمان با ورود به دانشگاه شروع به ساخت موسیقی های شخصی خودم کردم. که ماه حصل این تلاش‌ها ساخت آلبوم موفق تن پوش است که با جان و دل و عشق ساخته شد که خدا را شکر بعد از پخش سراسری آلبوم در اسفند ماه سال 1390 با استقبال بسیار عالی در بین مردم کشور روبرو شد.

از آن به بعد آهنگ‌های من به شدت مورد پسند صدا و سیما قرار گرفت و از طرف مدیر واحد موسیقی صدا و سیمای مرکز گیلان دعوت به همکاری شدم. ساخت اولین آهنگ رسمی خود را برای صدا و سیما با ترانه ای با نام درد آشنا که بعدها به زیارت تغییر کرد در وصف آقا امام رضا (ع) شروع کردم. که خدا رو شکر با کمک خدا و امام رضا نام من به سرعت بر سر زبان‌ها افتاد و به گفته دوستان در رسانه این آهنگ هر روز از طرف مردم برای پخش درخواست می شود که برای من باعث افتخار بزرگی است. بعد از آن به دعوت تهیه کنندگان صدا و سیما به اکثر شبکه های سراسری برای اجرا در برنامه های مختلف دعوت شدم. که اینجا باید اعتراف کنم که بیشترین عامل زیاد دیده شدن من در بین مردم رسانه صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

چه آلبوم‌هایی تاکنون منتشر کردید؟

اولین آلبوم رسمی با نام تن پوش – دومین آلبوم رسمی با نام یه دنیا عشق – و کلی تک تراک .

علت علاقه شما به خوانندگی چیست ؟

علاقه من به خوانندگی در خون من است و بخش عظیمی از زندگی من را احاطه کرده است. به نظر من یک خواننده، خواننده به دنیا می آید.

کدام ترانه خود را بیشتر دوست دارید و مردم از کدام بیشتر استقبال کردند؟

ترانه های زیادی از تولیداتم را دوست دارم و خدا را شکر آهنگ‌های زیادی از من به دل مردم نشسته ولی اولین آهنگی را که بصورت حرفه ای در استودیو ضبط کردم نامش تسلی است که وقتی نسخه نهایی اش را گوش دادم اشک از چشمانم جاری شد.

هنوز بعد از گذشت چند سال خیلی ها از خاطره با این آهنگ می گویند.

کدام یک از آهنگ های شما از محبوبیت بیشتری برخوردار است؟

تسلی- اتفاق ساده – زیارت- شب بی کسی- کودکان کار- دونیا قشنگه- بی تابم- گوله همسر-بیقرار- خوشبختی – ایران من- اول- نام تو –یار دردونه….

یکی از عوامل موفقیت خوانندگان در جذب مخاطب تیتراژ  است.چند تیتراژ کار کردید ؟

تیتراژ برنام ماه تمام شبکه تهران آهنگ حال خوب- تیتراژ برنامه صبح بخیر گیلان آهنگ دونیا قشنگه – تیتراژ برنامه بنفشه گول که سه سال ایام عید پخش شد – تیتراژ برنامه تی تی ناز ویژه عید 97- تیتراژ برنامه من انقلابی ام از شبکه یک سیما آهنگ ایران من تیتراژ سریال جایزه 2 و به زودی تیتراژ سریال نام نداره….

شاهد کنسرت‌هایی از شما بودیم ، این کنسرت‌ها چطور بود؟

کنسرت رشتم بسیار عالی و بی نظیر برگزار شد. به دلیل نزدیکی به پایان صفرماه با اینکه وقت بسیار کمی ، (فقط سه روز) برای تبلیغات داشتیم خوشبختانه با استقبال بی نظیری روبرو شدیم و مردم عزیز کشور ما رو سورپرایز کردند. نکته مثبت و خاطره خوش من از این اجرا این بود که بعد از پایان برنامه مردم همگی با روی خوش و رضایت مندی کامل سالن رو ترک کردند. کنسرت فومن که خیلی زود بلیط اش تمام شد از بهترین خاطرات من است و کنسرت صومعه سرا که زیاد به دلم ننشست به دلیل صدا برداری بد. جا دارد اینجا از مردم عزیز و بچه های عزیز گروه ام تشکر ویژه داشته باشم که همگی یک شب زیبا رو خلق کردند.

در بخش قبلی صداوسیما را یکی از عوامل بیشتر شناخته شدن کارهای خود معرفی کردید در چه برنامه هایی از سیما به اجرای موسیقی پرداخته اید؟

برنامه روز ششم شبکه یک- برنامه مردم چی می گن شبکه سه- برنامه صبحی دیگر شبکه آموزش – برنامه شیدایی جشن رمضان در برج میلاد شبکه دو- برنامه بشارت شبکه دو- برنامه جشن رمضان شبکه تهران- برنامه آفتاب مهربانی و جمعه از شبکه جام جم- مصاحبه با رایو جوان برنامه جمعه من… و ساخت بیش از پانزده موزیک ویدیو برای رسانه ملی که در شبکه های مختلف پخش می شود.

خاطره شیرین رسانه ای ؟

بعد از تولید آهنگ ایران من که با غرور برای سرزمینم ساختم در ایام دهه فجر منتشر شد و بصورت بسیار سریع در تمام شبکه‌ها فراگیر شد و روز انتخابات بیش از سی ، چهل بار از شبکه ملی پخش شد و یا یک شبکه رادیو برون مرزی که برای شنوندگان خارج از کشور برنامه پخش می کنند با من تماس گرفتند و گفتند بارها و بارها مردم از خارج از کشور تماس گرفتند و نام شما رو پرسیدند و بارها درخواست پخش دوباره این آهنگ رو داشتند و ازم تشکر کردند.

و دیگر  اینکه برای اولین بار در برنامه هنر پنجم که برنامه نظر سنجی موسیقی بود به عنوان مهمان دعوت شدم و با وجود ترانه های خوانندگان معروف مثل محسن چاوشی –بابک جهانبخش- بنیامین بهادری و .. آهنگ من با اختلاف بسیار زیاد مقام اول رو کسب کرد که برای من شب بسیار خوبی بود.

همه مشاغل با چالش ها و موانعی رو برو هستند؛سختی های کار شما چیست ؟

نداشتن حامی مالی ثابت و عدم تبلیغات مناسب که به شدت به ما ضربه می زند.

وضعیت موسیقی پاپ و کنسرت در گیلان رو چطور می بینید؟

خیلی ها از وضعیت نا به سامان موسیقی پاپ چه در گیلان و چه در کشور صحبت میکنند ولی من همیشه گفتم مردم ما بسیار حرفه ای می شنوند و خودشان خواننده های خوب و حرفه ای را از بقیه جدا می کنند و به سوی صدر جدول روانه می کنند.

حرف آخر؟

در آخر از خدای بزرگ، اما رضا، پدر و مادر عزیز و همسر نازنینم، شاهرخ پاکیزه منش تنظیم کننده جابر بهارمست آقایان رجبی عزیز و  الیاس قربانی پور و مرتضی بشارتی و آقای علی صفری نژاد عزیز بابت ترتیب دادن این مصاحبه و کلیه کسانی که در مسیر سخت و دشوار کاری من رو همراهی کردند صمیمانه سپاسگزارم . من به شدت به راه خودم ادامه میدهم تا رسیدن به هدف. به امید موفقیت و اجرای کنسرت در تمام دنیا که آرزو و هدف بزرگ من است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز