خبرگزاری کار ایران

دلق‌پوش مطرح کرد:

کاشی خزر به چرخه تولید باز می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۹۵۲

فرهاد دلق‌پوش همراه فرماندار رشت در بازدید از شرکت کاشی خزر طی نشست با سهامداران شرکت مطرح کرد: واحدهای صنعتی جدا از مالکیت خصوصی متعلق به مردم این مرز و بوم هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش به همراه فرماندار رشت در بازدید از شرکت کاشی خزر طی نشست با سهامداران شرکت مذکور مطرح کرد: سهامداران باید عزم جدی در تشکیل هیئت مدیره داشته باشند و در بدو امر وضعیت فعالیت شرکت تعیین تکلیف شود و به طور کلی واحدهای صنعتی بزرگ جدا از مالکیت خصوصی، متعلق به این مرز و بوم و دارای مسئولیت های اجتماعی عمومی و جایگاه ویژه در بحث اشتغال و اقتصاد هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن قدردانی از خانواده مرحوم علاء الدینی به جهت ایجاد کارآفرینی در استان تأکید کرد: ما مصمم به از سرگیری فعالیت شرکت هستیم و هر چند تاکنون دو مرتبه موضوع شرکت در کارگروه رفع موانع مطرح شد ولی مدیران شرکت در کارگروه حضور نیافتند.

وی همت و عزم جدی سهامداران و مالکین شرکت را در جهت رفع مشکلات حائز اهمیت دانست و گفت: حاضریم تا میزان یکصد میلیارد تومان سرمایه در گردش در گام نخست در اختیار این واحد پرسابقه استان در قالب کارگروه رفع موانع و رونق تولید برای شروع فعالیت قرار دهیم و مابقی بدهی های مالی شرکت را نیز با اخذ استمهال رفع و رجوع کنیم.

 دلق پوش پس از تماس تلفنی برای مساعدت در خصوص بدهی مالیاتی شرکت با مدیر کل امور مالیاتی و جلب حمایت این مسئول،عنوان کرد: ضمن همدلی و همگرایی مدیران استان در کارگروه رفع موانع و رونق تولید که همه نهادهای مرتبط و عضو کارگروه به انجام مصوبات آن الزام قانونی دارند، قطعا پیگیری مدیران شرکت، مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع خواهد شد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به تجارب موفق از سرگیری فعالیت های شرکت های راکد از جمله ایران برک و صنایع چوب اسالم اشاره نمود و گفت: با توجه به تعاملات موجود حتی می توانیم برای صادرات محصولات کاشی خزر به کشور روسیه و احیای بازار این شرکت اقدام کنیم که همگی این موارد منوط به جدیت و عزم راسخ سهامداران این شرکت می‌باشد. البته این حق سهامداران است که چرخ تولید این شرکت مجدداً به چرخش و تحرک بازگردد.

وی در ادامه به طرح برخی از کارشکنی‌ها در زمان های قبل توسط برخی از سهامداران و بروز اختلافات به صراحت اعلام کرد: از دامن زدن به اختلافات پرهیز شود و اخلال در امور صنعتی پذیرفته نیست و ما طرفدار تولید کننده هستیم هرچند ممکن است با منافع برخی سازگار نباشد ولی وظیفه اخلاقی و سازمانی خود می دانم تا احیای مجدد واحدهای راکد به چرخه تولید از هیچ تلاشی فروگذار نکنم.

گفتنی است در پایان نشست سهامداران شرکت کاشی خزر متعهد شدند تا برای انجام امور شرکت، جلسه مجمع و انتخاب هیئت مدیره را در اسرع وقت انجام و مراتب را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

در ادامه از شرکت آرپانوش با برند ایستک مستقر در شهر صنعتی رشت نیز بازدید به عمل آمد و مشکل تامین آب شرب این شرکت مورد بررسی قرار گرفت که در این رابطه دکتر دلق پوش عنوان کرد: تامین آب مورد نیاز صنایع آب‌بر یک ضرورت زیرساختی برای توسعه فعالیتهای صنعتی است به ویژه در مورد صنایع غذایی باید حساسیت لازم برای تامین آب شرب مصرفی وجود داشته باشد تا از هزینه های سربار تولید کاسته و منافع مصرف کنندگان نیز همزمان در نظر گرفته شود.

میرشمس الدین مهدوی مدیرعامل شهر صنعتی رشت در حین بازدید از خط تولید این شرکت تولید کننده نوشابه های گازدار در گیلان، اظهار داشت: در راستای فراهم سازی زیرساخت مناسب برای توسعه فعالیت‌های صنعتی، آب شرب بهداشتی با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تامین شده و هم اکنون آماده واگذاری به واحدهای صنایع غذایی مستقر در شهر صنعتی رشت می‌باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز