خبرگزاری کار ایران

در سال‌جاری محقق شد؛

پرداخت ۱۲۷۶ فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان گیلانی

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۹۹

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: ۱۲۷۶ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد گیلان در سال‌جاری سه میلیارد و ۶۹۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت از اقدامات مهم این نهاد برای کمک به ازدواج آسان است، اظهار کرد: به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.

اهرابی به پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه به ۸۵۸ نوعروس، ۲۸۰ مورد هدیه ازدواج به فرزندان مددجویان و ازدواج مجدد ۱۳۸ نفر از بانوان تحت حمایت کمیته امداد استان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: برای این امر سه میلیارد و ۶۹۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتویمان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه هر یک از نوعروس‌ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تأمین جهیزیه خانوارهای ساکن مناطق محروم هم در سالجاری به تعداد ۳۷۹ فقره با اعتبار ۷۲۲ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زوج‌های جوان خاطرنشان کرد: این کلاس‌های آموزشی با هدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی با موضوعاتی مانند آیین همسرداری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، ازدواج سالم، فرزند پروری و اخلاق در خانواده برگزار می‌شود.

اهرابی با اشاره به نقش مؤثر کمک خیران و نیکوکاران در تأمین هزینه‌های جهیزیه و ازدواج جوانان نیازمند، افزود: خیران می‌توانند برای شرکت در طرح کوثر با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان و یا شماره‌گیری *۸۸۷۷*۰۱۳# اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز