خبرگزاری کار ایران

در کارگاه آموزشی مدیریت بحران مطرح شد؛

موضوع پدافند غیرعامل در اولویت کاری مدیران گیلان قرار گیرد/ در استفاده از فناوری‌های هوشمند فرصت و تهدید شناخته شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۷۲۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر شناخت تهدیدهای دشمنان گفت: لازم است موضوع پدافند غیرعامل در اولویت کاری مدیران استان قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، کارگاه آموزشی فرماندهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با حضور علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، رضا اسلامی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، مازیار سید نژاد مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان، معاونین فرمانداری های استان، بخشداران استان گیلان و اعضای کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان گیلان برگزار شد.

در ابتدا معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه همواره تهدیدات در زندگی انسان ها وجود داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک چهارم جهان دستخوش تهدیدات شده است.

اکبری مقدم با اشاره به آسیب پذیری کشورهای در حال توسعه افزود: اغلب کشورهایی که آسیب پذیری در آن احساس می شود، کشورهای در حال توسعه هستند که در حوزه های اقتصادی و انسانی دچار آسیب و چالش‌های مختلف هستند.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری گیلان با اشاره به نقش پدافند غیرعامل بیان داشت: پدافند غیرعامل می تواند نقش موثری را در عملکرد مدیران استان داشته باشد که بنابراین همواره باید این موضوع در اولویت مدیران ما قرار بگیرد.

اکبری مقدم با اشاره به نقش رسانه ها در حوزه مدیریت بحران خاطرنشان کرد: همواره رسانه ها می توانند با انعکاس اخبار در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نقش موثری را ایفاء کنند.

در ادامه امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به منشاء تهدیدات بیان کرد: تهدید در واقع منشا بیرونی دارد و در اختیار نبوده و تنها می توان با آن مقابله کنیم.

محمدپور با اشاره به تهدیدات انسان ساخت اظهار کرد: در این نوع از تهدید که به موضوع پدافند غیر عامل بر می گردد، اولین نکته این است که منشاء تهدید طبیعت نیست، بلکه "انسان" است، لذا از ابزار دانش و علم برای به وجود آوردن تهدید استفاده کرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به استفاده هوشمند از فناوری ها اظهار داشت: استفاده هوشمندانه از فناوری ها یعنی اینکه تهدید و هم فرصت را در کنار هم مورد سنجش و بهره برداری قرار دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نگاه پدافند غیرعامل را تخصصی دانست و گفت: افزایش دانش و آشنایی با فناوری های روز اصلی مهم در جهت کنترل تهدیدات دشمنان در عصر کنونی به شمار می رود.

محمدپور با اشاره به دو رسالت مهم پدافند غیرعامل اظهار داشت: حفاظت از زیرساخت ها و حفاظت از جان و مال مردم دو رسالت مهم پدافند غیرعامل می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تاکید بر لزوم نگاه تخصصی به تهدیدات دشمنان خاطرنشان کرد: تهدید تخصصی در هر حوزه نیازمند نگاه تخصصی و هوشیاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز