خبرگزاری کار ایران

به ریاست عاقل منش؛

برنامه‌های روز رشت بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۳۹۸

دومین نشست با موضوع برگزاری برنامه های روز رشت با حضور سازمان های تابعه شهرداری رشت به ریاست محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این جلسه که معاون خدمات شهری، ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، ریاست سازمان سیما، منظر شهری نیز حضور داشتند، طرح های مرتبط با روز رشت بررسی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه در هفته روز رشت باید برنامه های متنوع و شادی برای شهروندان برگزار کرد، افزود: در این روز باید تاریخ و شناسنامه و فرهنگ رشت به شهروندان و گردشگران معرفی شود.
 
عاقل منش ابراز کرد: روز رشت فقط روزی برای شهرداری نیست و باید جلسه ای با فرماندار برگزار شود تا همه ادارات و سازمان‌ها نیز با شهرداری مشارکت کنند.
 
وی تصریح کرد: با مشارکت آموزش و پرورش می توان زنگ انشا با عنوان روز رشت را برای دانش آموزان داشت. همچنین ادارات را موظف به نصب بنر روز رشت و تبریک این روز در سایت های آنها نمود. نیم بها کردن سینماها و موزه های رشت نیز از دیگر برنامه هایی بود که عاقل منش بر آن تاکید کرد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با اشاره به برگزاری جلسه صد سالگی شهرداری اظهار نمود: هر سازمان باید برنامه مشخص برای روز رشت داشته باشد و در حوزه ای که خدمات ارائه می دهد، برنامه نمایشگاهی هم داشته باشد.
 
عاقل منش با اشاره به شرایط مالی شهرداری تصریح کرد: با همین حداقل ها هم می توان کارهای بزرگی کرد. وی ادامه داد: تجلیل از مفاخر رشت در سال گذشته برنامه خوبی بود اما معرفی یک چهره ماندگار حرکت بهتری خواهد بود.
 
وی با اشاره به برگزاری جشن محمد روشن، در آذرماه ابراز کرد: می توان این مراسم تجلیل را در روز رشت برگزار کرد. اگر فراتر از شهرداری و به کمک دیگر متولیان چنین انتخابی صورت گیرد، تبعات آن کمتر خواهد بود.
 
عاقل منش همچنین از معاون خدمات شهری خواست تا در یک طرح با عنوان استقبال از روز رشت، طرح پاکسازی معابر و بهداشت محیط شهری را در دستور کار خود قرار دهد.
 
در این جلسه، مقصودی معاون خدمات شهری بر پرهیز از جزیره ای عمل کردن سازمانها در این راستا تاکید کرد و گفت: لازم است ساختار مشخصی برای روز رشت تدوین شده و بودجه آن بصورت جداگانه مصوب گردد.
 
ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری نیزگفت: تجربه ثابت کرده تمام ادارات فرهنگی، مطالبه گرایانه با شهرداری دارند و قائل به مشارکت با شهرداری نیستند.
علیرضا حسنی افزود: شهرداری به مثابه یک بانک شهر و تامین کننده پشتیبان های مالی برای ادارات فرهنگی شده است و این در شرایطی است که خود شهرداری دنبال حامی برای برنامه های خود است ولی برخی نهادها به راحتی از بودجه سازمان دریافت کرده و برنامه هایشان نیز خروجی پایداری ندارد.
 
وی از تلاش برای اجرای کنسرت موسیقی سنتی و یک اجرای مشترک هنرمندان موسیقی گیلکی برای روز رشت خبر داد.
 
برگزاری نمایشگاه عکس، گیلان زکان برای کودکان و نشست خبری تشریح با محوریت برنامه های روز رشت و افتتاح المپیاد ورزشی محلات در نیمه آذر و روز رشت، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی فراموش شده، برگزاری روز رشت در برج میلاد، رونمایی از تاریخ شفاهی شورا و بلدیه، چاپ بنر روز رشت و ایجاد موج رسانه ای از دیگر برنامه هایی بود که مدیر سازمان فرهنگی اعلام نمود.
 
وی بر تامین اعتبار مالی برای این برنامه ها تاکید کرد و افزود: لازم است سازمان عمران نیز ترمیم چاله های معابر رشت را در دستور کار خود قرار دهد.
 
محجوب، ریاست سازمان سیما و منظر شهری شهرداری نیز طرح های این سازمان را تشریح کرد و گفت: دیوار نگاری ها با محوریت اولین های رشت و مفاخر رشت، کاشت درخت بنام مفاخر از برنامه های این سازمان است.
 
معاون سازمان عمران شهرداری نیز در این جلسه گفت: سازمان عمران برای تامین قیر برای مرمت معابر دچار چالش است. با این حال از طریق اداره راه و شهرسازی پیگیر دریافت قیر رایانه ای هستیم.
 
نرگس محمودی افزود: ماشین های این سازمان برای برگزاری مراسم و جابجایی اقلام و ... آمادگی دارد.
 
دبیر کمیسیون فرهنگی نیز گفت: نگاه ما به موضوع رشت، در ابتدای امر باید شهرداری و سپس کل شهر را در بر داشته باشد.
 
علیرضا قانع افزود: مانور خدمت رسانی در این ایام باید در اولویت باشد. نمونه آن در جشنواره نم نم وارش انجام شد.
 
وی خواستار بازنگری در مستندات برنامه های روز رشت سالهای قبل شد و افزود: پیشنهادهای ارایه شده باید دسته بندی و اولویت بندی شود. اجرای برنامه های زیاد، نظارت را کاهش می دهد. اجرای برنامه ها باید بین ادارات تقسیم شود.
 
وی خواستار برگزاری جلسه ای با حضور سرپرست شهرداری، ستاد اجرایی شهرداری و رئیس شورا شد تا تقسیم وظایف به خوبی صورت گیرد.
 
جعفری نیا، مدیر روابط عمومی شورا نیز خواستار وحدت رویه در اطلاع رسانی ویژه برنامه های روز رشت شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز