خبرگزاری کار ایران

نماینده رشت در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان:

اثرگذاری رسانه‌ها غیر قابل کتمان است/ باید اهرم‌های قانونی برای کنترل اخبار کذب در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۱۲۴

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرگذاری رسانه ها گفت: اخبار کذب در فضای مجازی رو به افزایش است و باید اهرم‌های قانونی برای کنترل این اخبار کذب در نظر گرفته شود .

به گزارش ایلنا از رشت، محمد صادق حسنی جوریابی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در نشستی که در خانه مطبوعات گیلان با حضور اعضای هیات مدیره این خانه و خبرنگاران تشکیل شد، گفت : در حال حاضر سمت و سوی رسانه های کشور به سمت فضای مجازی پیش می رود و اثر گذاری فضای مجازی به جهت سهل الوصول بودن آن بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مشکلات و تهدیدات خاص خود را نیز به همراه دارد، افزود: اخبار کذب در فضای مجازی بیشتر گسترش پیدا می کنند و باید اهرم های قانونی برای کنترل این اخبار کذب در نظر گرفته شود .

حسنی ادامه داد: نشریات و مطبوعات کشور از قانون مطبوعات پیروی می‌کنند و البته سایت‌های مجازی مجوز دار نیز تابع قوانین هستند و نمی توانند خارج از خطوط قانون حرف بزنند اما فراگیری فضای مجازی و سرعت انتشار اخبار در حال حاضر بیشتر از نشریات مکتوب است.

وی نمایندگان مجلس را علاقمند به حوزه ارتباط با رسانه ها و خبرنگاران خواند و گفت :خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولین هستند و باید مشکلات معیشتی و شغلی آنان از دید مسئولان پنهان نماند.

حسنی جوریابی عنوان کرد : متاسفانه بحث بیمه خبرنگاران همچنان از موضوعات مغفول در بین طرح ها و لوایح مجلس است و امیدواریم که این مسئله که مطالبه اکثر خبرنگاران کشور است با پیگیری مجددانه نمایندگان به سرانجام برسد.

همچنین در این جلسه ، کریم خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان ضمن ارایه گزارشی از فعالیت رسانه‌ها در استان گفت : استان گیلان یکی از استان‌هایی است که تعدد نشریات و پایگاه‌های خبری مجازی در آن بالاست.

وی فضای مجازی را یک فرصت و همچنین تهدید خواند و افزود : اگر از رسانه مجازی بهره برداری صحیحی صورت نگیرد تبدیل به یک تهدید برای جامعه و نظام خواهد شد و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی به مشکلات صنعت چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: گرانی کاغذ بر روند فعالیت نشریات مکتوب تاثیر گذاشته و انتظار ما از دولت این است که حمایت ویژه ای از حوزه نشریات و چاپ بعمل آید.

خورسندی در زمینه تصویب قوانینی در مجلس برای کارکرد رسانه ها گفت : انتظار مدیران رسانه ها و فعالان عرصه رسانه این است که مجلس قوانینی را مصوب کند که بحث فعالیت در فضای مجازی خطوط قرمز و چارچوب های مشخصی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز