خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه ملی فرهنگ خبر داد:

بیش از ۴۴۵ هزار محتوای دیجیتالی شناسه شامد دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۰۷

مدیر شبکه ملی فرهنگ با تاکید بر مدیریت فرهنگی انتشار محتوا در فضای مجازی، گفت: تاکنون بالغ بر ۴۴۵۰هزار اثر شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال، شامد دریافت کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، حامد اسماعیلی در کارگاه سواد رسانه‌ای در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به مهارت‌ها و توانایی‌های استفاده و تفسیر رسانه مورد نیاز اشاره دارد، گفت: در عصر ارتباطات کنونی هر فردی نیازمند تجهیز به سواد رسانه‌ای است.

مدیر شبکه ملی فرهنگ ادامه داد: بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای به‌معنای برخورداری از توانایی تجزیه، تحلیل، دسترسی و تولید محتواست.

به گفته اسماعیلی، استفاده از محتوای مفید و کنار گذاردن محتوای غیرمفید، ایجاد فضای امن رسانه‌ای، مدیریت مصرف رسانه و اعتماد صرفا منطقی و منطبق بر واقعیت و محتوای رسانه از کارکردهای سواد رسانه‌ای است.

وی توانایی تشخیص نیاز اطلاعاتی، ارزیابی و استفاده موثر از آن را سواد اطلاعاتی دانست و بیان کرد: برخورداری از مهارت تفکر انتقادی و قدرت تجزیه و تحلیل به‌عنوان زیربنای سواد اطلاعاتی نقش مهمی در سواد رسانه‌ای دارد.

مدیر شبکه ملی فرهنگ در ادامه با اشاره به شناسه الکترونیکی ثبت محتوا و خدمات دیجیتال(شامد) تاکید کرد: شامد الفبای فضای مجازی است و لازم است که فعالان رسانه‌ایی شامد را شناخته و ضرورت بی‌اعتمادی به رسانه‌های مجازی فاقد شامد را به همگان اطلاع‌رسانی کنند.

وی با تاکید بر مدیریت‌فرهنگی انتشار محتوا در فضای مجازی خاطرنشان کرد: تاکنون (تا یک‌ماهه گذشته)  ۴۴۵ هزار اثر در مرکز فناوری اطلاعات و دیجیتال ثبت و کد شامد دریافت کردند.

اسماعیلی ادامه داد: از این تعداد ۲۳۷ هزار اپلیکیشن موبایل، ۸۱ هزار بازی موبایلی، ۲۴ هزار کانال خبری، ۲ هزار و ۵۰۰ اثر مربوط به صفحه‌های اجتماعی، ۳۷ هزار سرویس‌های اپراتورها و ۶۲ هزار مربوط به سایت‌هاست.

وی تاکید کرد: این کد یا به‌صورت ۱۶ رقی بوده و یا به شکل لوگو ظاهر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه شامد ابزاری برای تحقق ارتقاء سواد رسانه‌ای، اطلاعاتی و دیجیتالی است خاطرنشان کرد: چنانچه فردی محتوای دیجیتالی تولید کرده و قصد ارائه این اپلیکیشن تولیدی را در فروشگاه‌های موبایلی دارد، لزوما باید شناسه شامد را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز