خبرگزاری کار ایران

عادل محمدی خبر داد:

احتمال تعطیلی برخی واحدهای نانوایی در رشت

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۳۴۴

رییس اتحادیه نانوایان رشت گفت: اگر همچنان به ثابت نگه داشتن قیمت نان اصرار شود، شاهد خواهیم بود که برخی واحدهای نانوایی رو به تعطیلی بروند.

به گزارش ایلنا از رشت، رییس اتحادیه نانوایان رشت گفت: در شهرستان رشت بالغ بر هزار واحد نانوایی در حال فعالیت هستند که به مدت ۴ سال اجازه افزایش قیمت نان را نداشتند.

عادل محمدی افزود: با ثابت نگه داشتن قیمت نان کنار افزایش قیمت‌های حامل انرژی، دستمزد کارگران و… شاهد خواهیم بود که نانواها برای جبران هزینه‌‌های جانبی از کیفیت نان بکاهند.

رییس اتحادیه نانوایان رشت با اشاره به تصمیمات کشوری که برای افزایش قیمت ده درصدی نان گرفته شده، خاطرنشان کرد: طبق اعتراضاتی که نانوایان شهر رشت داشتند، افزایش ده درصدی قیمت نان مشکل اقتصادی واحدهای نانوایی را حل نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴سال است که قیمت نان ثابت مانده است، نانوایان انتظار دارند که به ازاء هر سال ده درصد قیمت نان افزایش پیدا کند و به همین منوال امسال نظر دارند، شاهد افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان باشیم.

محمدی گفت: اعتراضات نانوایان به معاون استاندار گیلان اعلام شده و در جلسه تنظیم بازار بعدی درباره افزایش قیمت نان در رشت صحبت خواهد  شد. اگر همچنان مسئولان اصرار به ثابت نگه داشتن قیمت نان داشته باشند، شاهد خواهیم بود برخی از واحدهای نانوایی به‌دلیل به صرفه نبودن تولید نان رو به تعطیلی بروند.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای نانوایی که اجاره‌ای هستند به سختی هزینه‌های جانبی نانوایی خود را متحمل می‌شوند و برخی موارد مجبورند از اعضای خانواده، خود حتی بانوان خانه‌دار را به‌منظور حذف دستمزد کارگر در نانوایی‌ها بکار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز