خبرگزاری کار ایران

با ورود بیش از ۴ میلیون گردشگر در نیمه نخست سال؛

افزایش ۲۱ درصدی تعداد گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۷۴۹

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: تعداد گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری این منطقه ظرف شش ماه ابتدایی سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی و به نقل از  مدیریت روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،  تعداد گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری این منطقه ظرف شش ماه ابتدایی سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافت.

براین اساس از ابتدای فروردین لغایت پایان شهریور ماه سال جاری ۴ میلیون و ۵۵ هزار و ۵۳۰ مسافر از فاز تجارت و گردشگری منطقه دیدار کردند که در برابر ۳ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۵۵ گردشگری که در نیمه نخست سال ۹۶ از این منطقه بازدید کردند، بیانگر رشد ۲۱ درصدی در تعداد گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی است.

در بخش گردشگران ورودی خارجی به این منطقه ظرف شش ماهه نخست سال ۹۷ باید به حضور ۱۵۱۵ گردشگر اشاره کرد که در قیاس با تعداد ۱۰۴۴ گردشگر خارجی وارد شده به فاز تجارت و گردشگری منطقه در مدت مشابه سال قبل، از رشد ۴۵ درصدی خبر می دهد.

این گزارش تعداد گردشگرانی که ظرف شش ماه گذشته هتل ها و مراکز اقامتی این منطقه را برای اقامت انتخاب کردند ۳۸۷ هزار و ۸۷۵ گردشگر اعلام می کند که در برابر ۳۷۱ هزار و ۶۶۳ نفری که در نیمه نخست سال گذشته در این منطقه اقامت داشتند، بیانگر افزایش ۵ درصدی است.

بنابراین گزارش بهره برداری از زیرساخت هایی چون مجموعه گردشگری دریایی اسکله مارینا منطقه، شروع به کار مجموعه ورزشهای ساحلی قایقران، وجود بزرگترین و مجهزترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور در این منطقه، شروع به کار بزرگترین مجموعه آکواریوم و باغ خزندگان کشور با سرمایه گذاری خارجی، راه اندازی خانه های روستایی بومی گیلان و پارک های جنگلی طالب آباد و چپرپرد، ساماندهی و تجهیز طرح ساحلی منطقه با امکانات متنوع در کنار ایجاد مبلمان شهری، نورپردازی و پروژه های زیباسازی و جاذبه های جدید در پارک ساحلی از جمله مهمترین اقدامات و برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه زیرساخت های گردشگری بوده است.

از سوی دیگر برگزاری نمایشگاههای تخصصی در مرکز همایش ها و نمایشگاهها، برپایی جشنواره های فرهنگی- هنری بهاره و تابستانی، میزبانی از مسابقات ورزشی ملی و بین المللی، اجرای کنسرت خوانندگان محبوب، برپایی نمایشگاه های تخصصی در حوزه صنایع دستی با محوریت حمایت از فعالین این حوزه در سطح منطقه و استان از مهمترین برنامه هایی بود که ظرف شش ماه گذشته از سوی این سازمان به منظور ایجاد جاذبه های گردشگری متنوع در زمینه های نمایشگاهی فرهنگی و ورزشی، به اجرا درآمد.

این گزارش در خصوص امکانات گردشگری دیگری که در منطقه آزاد انزلی به عنوان جاذبه برای ایجاد لحظات مفرح و خاطره انگیز برای گردشگران ایجاد شده می افزاید؛ امکانات و تجهیزات ورزش های دریایی مانند قایق موتوری، پاراگلایدر، پاراسل، جت اسکی و ورزش های ساحلی همچون والیبال و فوتبال ساحلی و لوازم ورزشی عمومی(پارکی) رایگان و...، بهره برداری از استخر سرپوشیده در فاز تجارت و گردشگری منطقه، امکانات چشم نواز ایجاد شده در مجموعه بهشت پرندگان منطقه که شامل پل چوبی جهت تردد بر روی آبگیر موجود در این مجموعه، آب نمای موزیکال، پرده آبی، نورپردازی محیطی بهمراه موسیقی آرامش بخش، وجود تونل نور و نصب المان های جذاب و متنوع در محدوده فاز تجارت و گردشگری، در کنار تجهیزات متنوع گردشگری در ساحل منطقه نظیر پیاده راه ساحلی، وجود رستوران های ساحلی، سرویس های بهداشتی مجهز، آلاچیق ها، و... که مجموعه این امکانات و خدمات موجبات افزایش تعداد گردشگران بازدید کننده از فاز تجارت و گردشگری منطقه نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ شده است.

علاوه براین همکاری با شرکت های تورگردانی و سامانه های رزرواسیون بین المللی در کنار اطلاع رسانی هوشمند از طریق سامانه های شبکه های تلفن همراه و سامانه اطلاعات مکانی گردشگری منطقه در پرتال سازمان (http://anzali.mapir.ir) مجموعه طرح های اطلاع رسانی صورت گرفته برای افزایش میزان گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز