خبرگزاری کار ایران

رسولی تاکید کرد:

بازگشایی محورهای شهر مطالبه مردم، اولویت مدیریت‌شهری

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۷۴۳

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت گفت: بازگشایی محورهای شهر مطالبه مردم و اولویت مدیریت شهری است.

به گزارش ایلنا از رشت،  نود و ششمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با دستور بحث و بررسی در مورد بازگشایی محورهای احساندوست و امام علی در تالار شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با اشاره به معضل ترافیک شهر رشت که شهروندان مدتهاست با آن دست به گریبان میباشند، بازگشایی محورهای شهر را راهکاری تاثیرگذار برای بهبود وضعیت کنونی دانست.

رضا رسولی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اتمام شش ماهه اول به عنوان فصول پروژه های عمرانی ضرورت اتمام پروژه های نیمه تمامی همچون بازگشایی محورهای احساندوست و امام علی دو چندان شده است و مدیران مربوط باید تلاش خود را در به نتیجه رساندن این دو طرح دوچندان بکنند.

وی افزود: عدم اتمام طرح های مهم عمرانی که شهروندان توجه ویژه ای به روند اجرای آن دارند، باعث دلسردی جامعه از مدیریت شهری خواهد شد.

رسولی ادامه داد: تاخیر چندین ساله و بدون دلیل در انجام یک طرح به هیچ وجه قابل قبول نبوده و باید گزارشی شفاف و مفصل شامل املاک خریداری شده، معارضین، مشکلات و پیشرفت دقیق طرح از سوی مدیران پروژه جهت آگاهی منتخبین مردم نسبت به روند کار به شورای شهر ارائه شود.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با تاکید بر لزوم شفافیت مالی در پروژه های شهرداری، طرح جمع آوری آبهای سطحی را با ابهاماتی در زمینه پرداختهای مالی و صورت وضعیت دانست و خواستار ارائه گزارش کامل این طرح و بکارگیری یک کارشناس رسمی برای بررسی های مورد نظر شد.

وی عدم رفتار حرفه‌ای و سیستماتیک را به هر دلیلی باعث نگرانی دانست و خواستار توجه و حمایت اعضای شورا به طرح شفاف سازی شد.

رسولی درباره طرح شورای راهبردی دیپلماسی اظهار داشت: درباره شهر خلاق ساختار نظارتی تعریف شده وجود نداشت و فرد محوری آسیبی جدی به این فرصت قابل توجه وارد کرد.

وی افزود: با توجه به جغرافیای مناسب رشت با تعریف یک ساختار مناسب و شرح وظایف مشخص با بکارگیری از متخصصان امر و بهره وری از ظرفیت های موجود می‌توان شهر و شهروندان را از منافع این برند بهره‌مند ساخت.

بهراد ذاکری با ذکر اینکه متاسفانه در انعقاد برخی قراردادها شهرداری با مشکل جدی روبرو است، افزود: در برخی پیمان‌ها شاهدیم که بی‌توجهی در انعقاد آنها باعث این شده که عملا جای کارفرما و پیمانکار تغییر کرده و شهرداری در موضع ضعف قرار دارد.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد در برخی موارد در اعداد و ارقام پرداختی اختلاف وجود دارد و صورت وضعیت ها شفافیت لازم را ندارند و تهاترهای صورت گرفته با قیمت های غیرواقعه ای است که باید ابتدا با یک گزارش کامل و شفاف منتخبین مردم در شورای‌شهر در جریان جزییات گذشته قرار گرفته و تخلفات احتمالی پیگیری شود و در ادامه با تدوین یک مدل و ساختار مشخص به وظیفه نظارتی خود در این حوزه بپردازند.

عضو شورای شهر رشت با بیان این مطلب که شرایط اولویت‌بندی پرداختی‌های مالی به پیمانکاران باید ضابطه مند باشد از ابهامات در این حوزه اعلام نگرانی کرده خواستار اولویت‌بندی پرداخت به پیمانکاران با هماهنگی معاونت عمرانی شهرداری و پرهیز از اعمال نظر سلیقه‌ای و رابطه ای در این خصوص شد.

ذاکری برند شهر خلاق خوراک را در کلیات یک دستاورد ارزشمند دانست که عدم نگاه تخصصی باعث ناکارآمدی و عدم تحقق اهداف اولیه آن دانست.

وی افزود: باید مسیر مشخص و شفاف در حوزه شهر خلاق با اهداف مبرهن و راههای اجرایی نیل به آن تعریف گردد و با فراخوان اهل‌فن در این موضوع و متخصصین دارای رزومه و سبقه مشخص را برای اعلام نظر کارشناسی و حتی زمینه‌سازی برای بهره برداری‌های میسر دعوت کرد و بالاترین بهره‌وری را از این برند به نفع شهر و شهروندان داشت.
 
عضو کمیسیون عمران با تاکید بر این موضوع که صرفا مخالفت برخی اعضای شورا با برگزاری فستیوال شهر خلاق به‌دلیل رقم هزینه ها نیست، بی برنامگی، عدم شفافیت و ابهام در دستاوردها و نقاط هدف را علت اصلی این مخالف ذکر کرد و تاکید کرد باید به‌جای هزینه‌های گزاف و بی‌ثمر در شرایط کنونی با پرهیز از شخصی کردن مسائل شرایطی مناسب برای بهره برداری منطقی و درست از این برند را در ساختاری کارآمد خواستار شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز