خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خواستار شد:

رسیدگی سریع به مشکلات و توجه به بهداشت مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۲۲۳

فرماندار آستارا خواستار رسیدگی سریع مدیریت آموزش و پرورش و مدارس این شهرستان در خصوص مشکلات و توجه به بهداشت عمومی مدارس شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا با تاکید بر ایجاد فضای مناسب و بهسازی محیط مدارس گفت: مدارس از نظر زیبایی ظاهری و بهداشت عمومی باید دارای جذابیت باشند.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات سرویس های بهداشتی و نظافت عمومی باید در اولویت قرار گرفته و شبکه بهداشت و درمان آستارا موظف است ظرف هفته جاری در بازدید از مدارس شهرستان آنها را ارزیابی و به فرمانداری گزارش دهد.

وی یادآور شد: باید رعایت بهداشت و سلامت عمومی دانش آموزان در کنار فعالیت های آموزشی و پرورشی با جدیت پیگیری شود.

وی همچنین خواستار برنامه ریزی برای حضور مدیران شهرستان در مدارس زادگاه آنان در روز بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان شد.

فرماندار آستارا همچنین ضمن تاکید بر تغییر نگاه فعلی به مدارس خواستار گفتمان سازی جدید و مناسب در زمینه جایگاه مدرسه شد و از رسانه ها خواست در کمک به این فرهنگ سازی، دیدگاههای جدیدی را بر حول محور پویایی مدارس و توانمند سازی دانش آموزان گسترش دهند.

رنجکش افزود:متاسفانه امروز بسیاری از شیوه های آموزشی در مدارس حافظه پرکنی و حافظه پرور است در صورتی که نیازمند  مهارت آموزی و افزایش مهارت های زندگی در بین دانش آموزان هستیم.

وی ادامه داد:یکی از مشکلات حوزه مدیریتی در آموزش و پرورش گاهی استفاده از افراد کم توان و یا بدون انگیزه در حوزه مدیریت مدارس است که باید تلاش شود تا از مدیران خلاق و پویا بهره مند و مشکلات را با خلاقیت و نوآوری در مدارس برطرف نمود.

رئیس شورای آموزش و پرورش آستارا همچنین بر پشتیبانی‌های سایر دستگاه‌های اجرایی از آموزش و پرورش تاکید و خواستار مشارکت های عمومی در این زمینه شد.

وی یادآور شد: سال تحصیلی امسال در آستارا با حدود 17هزار دانش آموز در بیش از 160مدرسه که 55 مدرسه غیر دولتی است و بیش از 550 کلاس درس آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز