خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

توسعه کشاورزی گیلان نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق هواشناسی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۲۲۲

نماینده ولی فقیه در گیلان کشاورزی و گردشگری را از قابلیت‌های استان عنوان کرد و گفت: توسعه کشاورزی گیلان نیازمند اطلاع‌رسانی قوی و دقیق هواشناسی است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با جمعی از مدیران هواشناسی استان اظهار کرد: گیلان، استان کشاورزی محسوب می‌شود و وضعیت آب و هوا از دغدغه‌های تولیدکنندگان به‌ویژه کشاورزان محسوب می‌شود.

وی به روش کشت سنتی محصولات کشاورزی در گیلان اشاره کرد و افزود: کشاورزی به صورت علمی هنوز در استان فراگیر نشده و تغییر آب و هوایی در این زمینه تاثیر بسیاری دارد.
 
امام جمعه رشت با اشاره به بارندگی‌های اخیر در گیلان، بیان کرد: باران موجب خوابیدگی محصول برنج در شالیزارها شد و خسارت‌هایی به کشاورزان وارد شده است.
 
آیت‌الله فلاحتی، بارش تگرگ را سبب از بین رفتن محصولات باغی در بعضی از مناطق گیلان دانست و تصریح کرد: روش‌های کشت جدید و برنامه‌ریزی بلندمدت برای تولید محصولات کشاورزی حائز اهمیت است.
 
وی به وابستگی فعالیت کشاورزان، صیادان و تولیدکنندگان مختلف با وضعیت آب و هوایی اشاره کرد و گفت: هواشناسی پیشرفته در برنامه‌ریزی تولید محصولات تاثیرگذار است.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آیه‌های مختلفی در قرآن درباره هواشناسی است، متذکر شد: گردشگری یکی از منابع درآمدی استان محسوب می‌شود و وضعیت هوا برای حضور گردشگران در گیلان مهم است.
 
آیت‌الله فلاحتی، کشاورزی و گردشگری را از قابلیت‌های گیلان ذکر کرد و یادآور شد: توسعه کشاورزی نیازمند اطلاع‌رسانی قوی و دقیق هواشناسی است و این امر رشد هواشناسی استان را نشان می‌دهد.
 
وی بر اطلاع‌رسانی دقیق برای حضور گردشگران در گیلان تأکید کرد و افزود: استفاده از تجهیزات پیشرفته در اطلاع‌رسانی هواشناسی حائز اهمیت است ضمن اینکه مردم باید بدانند صنعت هواشناسی کشور و استان بر پایه علمی فعالیت می‌کند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز