خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت:

تئاتر خیابانی برندی در راستای جذب گردشگر در رشت

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۶۳۰

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با اشاره به افتتاح تئاتر دائمی خیابانی در رشت گفت: تئاتر دائمی خیابانی برندی خلاقانه در راستای جذب گردشگر در رشت است.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه شیرزاد با ابراز خرسندی از افتتاح تئاتر دائمی خیابانی در رشت اظهار کرد: تئاتر دائمی خیابانی در روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه به طور رسمی کار خود را در پیاده راه فرهنگی رشت آغاز کرده و با این اقدام رشت عنوان نخستین شهر دارای نمایش خیابانی دائمی را در کشور کسب خواهد کرد.

وی به پیشینه هنر تئاتر اشاره کرد و افزود: تاریخ تئاتر گیلان از مرز یکصد سالگی عبور کرده و شهر رشت در این عرصه جزو اولین های کشور بوده و چهره های فرهیخته ای به دنیای هنر معرفی کرده است.
 
شیرزاد با تاکید بر اینکه رشت به واسطه داشتن پیشینه تاریخی در تئاتر باید از جایگاه والاتری در این عرصه برخوردار شود، تصریح کرد: این اقدام می تواند در تبدیل رشت به مقصد گردشگری بسیار تاثیرگذار بوده و امیدوارم از تمامی ظرفیت های مناسب در این حوزه به طور بهینه استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات اهالی فرهنگ و هنر باید به طور جدی پیگیری شود، افزود: توجه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر از ضروریات جامعه امروزی بوده و زبان هنر در معرفی و نهادینه کردن مباحث فرهنگی _ اجتماعی و رفع ناهنجاریها بسیار تاثیرگذار است.
 
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت به ایجاد خانه های تئاتر و فرهنگسراها در رشت اشاره کرد و گفت: توجه به هنر اسلامی- انقلابی و آموزش این مهم به نسل جوان می تواند در مقابله با جنگ نرم دشمنان بسیار موثر واقع شده و امیدوارم با راه اندازی تئاتر دائمی خیابانی در رشت گام‌های موثری در این حوزه برداشته شود.
 
وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات استانی به موضوع فرهنگ و هنر اختصاص می یابد گفت: باید این سرانه به طور عادلانه و برای تمامی بخش های هنری هزینه شود و یقینا کاهش مشکلات جامعه هنری و حمایت همه جانبه مسئولان از هنرمندان نقش موثری در تعالی جامعه ایفا می کند.

شیرزاد با تاکید به تجلیل از اهالی فرهنگ و هنر رشت بیان کرد: این مهم باید در زمان حیات آنان انجام شده تا موجب تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر به منظور خلق آثار فاخر و تاثیرگذار در جامعه بشود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز