خبرگزاری کار ایران

رنجکش عنوان کرد:

میزان حجم کار و ماموریت‌های دادگستری آستارا با امکانات آن سازگاری ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۳۷۲

فرماندار آستارا گفت: میزان حجم کار و ماموریت های دادگستری در این شهرستان مرزی با امکانات و منابع انسانی آن سازگاری ندارد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش به مناسبت هفته قوه قضائیه در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان مرزی بندر آستارا ضمن تبریک این هفته بیان کرد: این شهرستان به دلیل جایگاه خاص آن و همچنین وجود گمرک و تردد اتباع داخلی و خارجی کنار ماموریت‌های سازمان‌های مسئول از حساسیت خاصی برخوردار است و فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمانی در آستارا بیشتر جنبه ملی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این حجم از ماموریت‌هایی که برای سازمان‌های مختلف مستقر در آستارا به‌ویژه دادگستری شهرستان ترسیم شده نیازمند نگاه ملی به تامین امکانات و نیازهای شهرستان است. آمارها نشان از حجم بالای پرونده‌ها در دادگستری شهرستان آستارا دارد که بخش عمده از آنها مربوط به ماموریت‌های ویژه در این شهرستان است اما امکانات و منابع انسانی در حد شهرستان‌های دیگر است.

فرماندار آستارا ضمن تشکر از تعامل خوب قوه قضائیه و مجموعه همکاران این حوزه در این شهرستان مرزی با مدیران اجرایی یادآور شد: این تعامل در راستای حفظ و صیانت از حریم قانون نقش مهمی در رفع مشکلات و  کمک به توسعه شهرستان دارد. همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف حاکمیتی با رعایت شرح وظایف و... قوا می‌تواند زمینه‌های توسعه بیشتر منطقه و اجرای برنامه‌های بهتر دولت و نظام را به همراه داشته باشد.

وی خواستار توجه بیشتر مدیران ارشد کشور به نیازمندی‌های شهرستان مرزی بندر آستارا با توجه به جایگاه خاص و ویژه این شهرستان و تنوع فعالیت‌ها و ماموریت‌های دستگاه‌های حاکمیتی در آن شد.

عبادی رئیس دادگستری آستارا هم در این جلسه ضمن تشکر از فرماندار آستارا و هیئت همراه به ارتباط خوب دستگاه قضایی با مدیران اجرایی شهرستان اشاره و یادآور شد: این تعامل در رفع مشکلات بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین به حجم مأموریت‌ها و ورود بیش از ۳۰ هزار پرونده قضایی در سال گذشته به دادگستری آستارا اشاره و یادآور شد: این شهرستان بعد از رشت مرکز استان گیلان دومین شهرستان از نظر تشکیل پرونده های قضایی در استان بوده است .

وی گفت: بخش عمده ای از این پرونده ها می‌توانند با آموزش‌های عمومی و آشنایی مردم با قوانین کاهش یابد که نیازمند برنامه‌ریزی است.

جاذب دادستان آستارا نیز در این دیدار ضمن تشکر از فرماندار و هیات همراه با حضور در دادگستری یادآور شد: عدم اشرافیت آحاد جامعه با قوانین موجب کثرت ورود پرونده های قضایی است.

وی گفت؛ بسیاری از پرونده ها می توانند با مداخلات و همچنین آشنایی با قوانین حل و فصل شوند که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز