خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان مطرح کرد:

دادستان‌های‌استان در انجام وظایف نظارتی‌خود کوتاهی‌نکرده‌اند/ کمبود قاضی و نیروی انسانی در دستگاه قضایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۱۴۶

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: سازمان بازرسی و همچنین دادستان‌های استان در انجام وظایف نظارتی خود کوتاهی نکرده و در مسیر احقاق حقوق عامه تلاش می کنند.

به گزارش ایلنا از رشت،احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفای ایشان برتلاش تمامی مسئولان قضایی استان در ارائه مطلوب خدمات قضایی به مردم شریف گیلان تاکید کرد.

وی به معرفی تشکیلات قوه قضائیه در استان گیلان پرداخت و اظهار داشت: دادگستری ها و محاکم قضایی به همراه سازمان‌های تابعه شامل سازمان بازرسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح، پزشکی قانونی، دادسرای ویژه روحانیت، سازمان ثبت اسناد و اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و شوراهای حل اختلاف در مسیر وظایفی که قانون به آنان محول کرده به انجام خدمت می پردازند.

رئیس‌کل دادگستری استان‌گیلان همچنین برگزاری ملاقات‌های مردمی را بصورت مستمر و هفتگی از برنامه‌های کاری مسئولان و مدیران قضایی استان عنوان کرد.

وی با اشاره به کمبود قاضی و نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان تصریح کرد: در سال 96 حدود 480 هزار پرونده در محاکم قضایی و 130 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف در چرخه رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس شورای قضایی استان پیشگیری از وقوع جرم را یکی از راهکارهای مقابله با افزایش ورودی پرونده در محاکم قضایی ذکر نمود و افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق بیت المال و صیانت از اراضی ملی با جدیت و قاطعیت با متخلفان برخورد و هرگونه تجاوز به حریم محیط زیست را رصد می کند.

وی از عزم و اراده دستگاه قضایی در مبارزه با فساد سخن گفت و اذعان داشت: سازمان بازرسی و همچنین دادستانهای استان در انجام وظایف نظارتی خود کوتاهی نکرده و در مسیر احقاق حقوق عامه تلاش می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز