خبرگزاری کار ایران

پرهزینه بودن واگذاری تلفن در مناطق صعب العبور گیلان / سرقت کابل و سایر تجهیزات مخابراتی مشکل اصلی مخابرات

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۶۴

مدیر مخابرات گیلان در خصوص تلفن های بیسیم روستایی(WLL) و بعضی از نارسائی های این سیستم گفت:واگذاری تلفن در مناطق روستایی و صعب العبور بسیار پرهزینه و برای هر خط تلفن بیش از یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان است .

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، به منظور بررسی وضعیت ارتباطی و مخابراتی شهرستان صومعه سرا ،جلسه ای با حضور رسول آموئی مدیر مخابرات گیلان ،سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و بخشداران آن شهرستان در محل فرمانداری شهرستان صومعه سرا تشکیل و مباحثی در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری در مناطق شهری و روستایی،وضعیت آنتن دهی تلفن همراه،قطعی تلفن مشتریان بعلت سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
آموئی با قدردانی از فرماندار جهت برگزاری جلسه مشترک ،تعداد تکنولوژی موجود در سیستم ارتباطات سیار در شهرستان صومعه سرا را نسبتا مناسب برآورد کرد و افزود:ما بعنوان پیمانکار شرکت ارتباطات سیار ، در سال 96 تمام نقاط این شهرستان را بابت آنتن دهی و ارتقاء سیستم ،شناسایی و طرح لازم ارائه کردیم که انشالله پس از تاکید شرکت ارتباطات سیار و اخذ تجهیزات نسبت به ارتقاء تکنولوژی لازم اقدام خواهد شد.
وی در خصوص تلفن های بیسیم روستایی(WLL) و بعضی از نارسائیهای این سیستم گفت:واگذاری تلفن در مناطق روستایی و صعب العبور بسیار پرهزینه و برای هر خط تلفن بیش از یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان است .
مخابرات گیلان در سالهای گذشته با توجه به درخواست های مکرر مردم برای برخورداری از نعمت تلفن ،موظف به ارائه خدمات شد و به همه متقاضیان با هزینه بسیار پایین تلفن واگذار کرد، در صومعه سرا نیز 9 سایت WLL داریم که هر سایت حدود 4 کیلومتر شعاع خود را پوشش می دهد و بطور متوسط بیش از 20 روستا را تحت پوشش قرار داده و اهالی این روستاها دارای تلفن شده اند، ولی با توجه به جنگلی بودن منطقه و سایر موانع طبیعی ، در بعضی از فصول سال دچار مشکل می شود.

وی افزود: در سطح استان 144 سایت WLL داریم. با هماهنگی هایی که در طول یکسال گذشته با شرکت ارتباطات سیار داشتیم ،موفق شدیم مجوز انتقال سیستم ها را از WLL به GSM اخذ کنیم  و انشالله بزودی با عملیات برگردان شبکه ،مشتریان تلفن بیسیم روستایی ما هم می توانند از نعمت اینترنت برخوردار شوند.

آموئی با اشاره به قطعی تلفن تعدادی از مشتریان در مناطق روستایی ،یکی از معضلات اصلی مخابرات منطقه گیلان را سرقت کابل و سایر تجهیزات مخابراتی دانست و اظهار داشت:با همت و مساعدت اداره راه و همکاری بخشداریها ، دهیاری و شوراهای اسلامی محلات، ما آمادگی داریم تا به جای کابل مسی ،حداقل 10 روستا را به فیبر نوری مجهز کنیم با ورود فیبر نوری ، اینترنت با سرعت بسیار بالا و سایر تکنولوژی های مدرن به روستا خواهد آمد.

دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ،آمادگی کامل خود را جهت ایجاد هماهنگی بین دستگاهها و پیگیری بعضی از امور از وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد.

فتح اللهی  عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه ،نیاز خطوط فیبر نوری و برخورداری چند روستا از نعمت تلفن ثابت را از مشکلات عمده مخابرات شهرستان صومعه سرا عنوان کرد.

پس از اتمام جلسه ،مدیر منطقه باتفاق معاون شبکه ،معاون تجاری ، مدیر ازتباطات سیار و مدیر شبکه دسترسی جهت بازدید از منطقه ییلاقی و کوهستانی تنیان عازم منطقه مذکور شدند.

 منطقه تنیان دارای  11 پارچه روستایی است   که با توجه به تپولوژی منطقه و وضعیت جغرافیایی آن دارای پوشش جنگلی و تپه های متعدد است  و یکی از خواسته های مهم مسئولین شهری جهت رفع مشکل ارتباطی آن است.

پرهزینه بودن واگذاری تلفن در مناطق صعب العبور گیلان / سرقت کابل و سایر تجهیزات مخابراتی  مشکل اصلی  مخابرات

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز